ایسنا- معاون حقوقی سازمان بورس از بررسی عملکرد مالی مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی و جریمه نقدی متخلفان خبر داد. حسین فهیمی، از بررسی عملکرد مالی مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های امسال بررسی عملکرد مالی مدیران شرکت‌ها به ویژه شرکت‌هایی است که در راستای اجرای سیاست‌های خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

وی توضیح داد: بنابراین چنانچه در رفتار مالی مدیران شرکت‌ها سوء جریانی را ملاحظه کنیم یا جریان مالی این شرکت‌ها برخلاف قوانین و مقررات باشد یا احیانا دخل و تصرفی از سوی مدیران در اموال ودارایی‌های شرکت‌ها صورت گرفته باشد، بلافاصله تشکیل پرونده داده و پرونده را در مراجع قضایی طرح می‌کنیم و با دستور قضایی اقدامات تامینی انجام می‌دهیم. وی با تاکید بر اینکه درخصوص اقدامات مدیران در حوزه‌هایی که احساس می‌شود به حقوق سهامداران وابسته است، پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: همین طور علاوه بر جرایم بورسی در سایر جرایم حقوقی دیگر مانند خیانت در امانت، تحصیل مال نامشروع، دخل و تصرف‌های غیر‌قانونی یا قوانین موضوع قانون تجارت اعلام جرم کرده و پرونده را به دادسرا ارسال می‌کنیم.

معاون حقوقی سازمان بورس تصریح کرد: اگرچه این طور پرونده‌ها را نمی‌توانیم به عنوان شاکی پیگیری کنیم اما با هماهنگی‌هایی که با مقامات قضایی صورت گرفته است، در این پرونده‌ها دادستانی به عنوان شاکی وارد شده و پرونده را پیگیری خواهد کرد؛ بنابراین یکی از برنامه‌های مهم امسال این است که عملکرد واقعی مدیران در شرکت‌های بورسی و فرابورسی را مورد توجه قرار ‌دهیم و بلافاصله اقدام ‌کنیم.

به گفته معاون سازمان بورس، تاکنون حکمی که به جریمه نقدی منجر شود صادر نشده است ولی پرونده‌هایی در دست پیگیری داریم که مجازات‌های پیشنهادی آن جریمه نقدی است و بعید نیست که منتهی به صدور حکم شود البته باید حکم نهایی در خصوص این پرونده‌ها صادر شود.