گروه بورس- رایان‌سایپا پیش‌بینی سود هر سهم امسال خود را با سرمایه جدید اعلام کرد.
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ولساپا» درآمد هر سهم امسال را با ۴۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۲۳ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را با سرمایه 300میلیارد ریال در 30 بهمن 86 مبلغ 852ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از کاهش هزینه سود و کارمزد تامین مالی به دلیل تصویب افزایش سرمایه و تغییر زمانبندی تامین مالی، عنوان کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «ولساپا» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل، به ترتیب درآمد حاصل از ارائه خدمات ۱۶درصد افزایش، هزینه سود و کارمزد تامین مالی ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.
از سوی دیگر، برآورد سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمد (هزینه)های غیر عملیاتی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی 87 رایان سایپا به مبلغ 100میلیارد و 508میلیون ریال معادل 36درصد سود خالص است.
به موجب مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۸ اردیبهشت، سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت. همچنین هیات‌مدیره در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.
هیات‌مدیره در نظر دارد 90درصد سود پس از کسر مالیات را به مجمع عمومی عادی سال مالی 87 پیشنهاد کند.
به دلیل عدم ثبات افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال تا تاریخ مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶، سود سال مالی ۸۶ به حق تقدم‌های ناشی از افزایش سرمایه به میزان ۵۰درصد تعلق نخواهد گرفت.