گروه بورس-‌پیش‌بینی جدید سود هر سهم پشم شیشه ایران با ۳۹ ریال کاهش مواجه شد.

بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار، «کپشیر» درآمد هر سهم امسال را با ۶۷ میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۸۹ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که پشم شیشه در ۱۲ اسفند ۸۶ سود هر سهم را ۴۲۸ ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ناشی از تعدیل بودجه شرکت تولید دانه‌های شیشه‌ای عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد پشم شیشه ایران برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۲درصد افزایش داشته است.

«کپشیر» برنامه افزایش سرمایه به مبلغ ۱۵میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۶میلیارد و ۱۷۸میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۹۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی ۱۳۸۷پیشنهاد کند. شرکت اعلام کرده است، طرح تولید گلوله‌های شیشه‌ای با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۶میلیارد و ۷۸۸میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و اثر سودآوری آن به ازای هر سهم مبلغ ۴۱ریال بود. همچنین شرکت اعلام کرده است طرح خرید و راه‌اندازی دستگاه بسته‌بندی تمام اتوماتیک با برآورد هزینه‌ای به مبلغ ۱۸۰۰۰میلیون ریال را که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد، در دستور کار دارد.