جامع‌نیوز -یک کارگزار بازار سرمایه گفت: برخی بانک‌ها و بیمه‌ها نمی‌توانند به طور کامل در بورس قرار گیرند و تحقق این امر مستلزم اصلاحاتی برای آنان می‌باشد و آنها تنها با انجام اصلاحات لازم و با ارائه اطلاعات کاملا شفاف و روشن می‌توانند در بورس مورد پذیرش قرار گیرند. «شهرام شهمیری»، کارگزار شرکت کارگزاری سهم آشنا گفت: سازمان خصوصی‌سازی کشور پاره‌ای از اقدامات را در زمینه پذیرش بانک‌ها و بیمه‌ها به بورس به انجام رسانده است.

وی اظهار داشت: اقداماتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای پذیرش برخی بانک‌ها و بیمه‌ها به بورس به انجام رسیده که البته پذیرش پاره‌ای از آنها به صورت مشروط است.

کارگزار شرکت کارگزاری سهم آشنا خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این امر اگر چه منافع زیادی را برای مردم دربردارد و موقعیت‌های خوبی برایشان فراهم می‌کند، اما نکته مهم این است که زمانی یک سهم باید در بورس مورد عرضه قرار گیرد که مشمول قیمت‌گذاری نشود.

وی اظهار داشت: چنانچه بانک‌ها بخواهند پاره‌ای از عملکردهای خود را نظیر سود به صورت دستوری ارائه دهند نه تنها مردم استقبالی از آن نخواهند کرد، بلکه بی‌شک به سرنوشتی نظیر سیمانی‌ها مبتلا خواهند شد.شهمیری در خاتمه، زمینه‌های لازم برای ورود هر سهامی به بورس را در دو مورد عمده معرفی کرد و گفت: برای این امر در ابتدا باید آزادسازی در خصوص رشته صنعتی مورد نظر انجام شود و مورد دیگر آن که خصوصی‌سازی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت ورود این سهام‌ به بورس سود چندانی به دنبال نخواهد داشت.