ایسنا - اجرای بند ج اصل ۴۴ به مطالعات کارشناسی و تعریف بسترهای مناسب نیاز دارد که اگر شرایط آماده‌سازی، اصلاح بازار و ضوابط پذیرش پیگیری شود، نتیجه مطلوبی در این بخش حاصل خواهد شد.

دکتر علی رحمانی، ابلاغ بند ج اصل ۴۴ و فعالیت شرکت بورس در این زمینه را مورد توجه قرارداد و گفت:‌ به همین منظور فعالیت شرکت بورس بر اساس الزامات واگذاری آغاز و کمیته‌های آماده‌سازی جهت ورود شرکت‌ها به بورس تشکیل شده است. وی ادامه داد:‌ در صورتی که بتوان بر شرایط آماده سازی و اصلاح بازار و نیز ضوابط پذیرش تاکید و این موارد پیگیری شود می‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

وی تاکید کرد:‌ به منظور اجرای «بندج» اصل ۴۴ به مطالعات کارشناسی نیاز است، زیرا این امر فعالیتی کاملا تخصصی و کارشناسی است و باید ابتدا اقدامات کارشناسی صورت گرفته و ساختار و بسترهای مناسب تعریف شود، در این صورت است که نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد. رحمانی با بیان این که اجرای این سیاست زمان بر است، اظهار کرد: این فرآیند تدریجی است و با گذشت زمان سرعت حرکت بیشتر خواهد شد، زیرا با تجربه حاصل شده نمونه‌های قبلی به راحتی در شرکت‌های جدید قابل اجرا است. وی یاد آور شد: برای این منظور ارتباط گسترده‌ای با دست‌اندرکاران این اصل برقرار و جلسات و کمیته‌ها در حال انجام وظایف خود هستند. مدیرعامل شرکت بورس در مورد دستورالعمل بازار گردانی در معنای جدید گفت:‌ این دستورالعمل جهت ارائه پیشنهادها به شرکت بورس ارسال شده است که در دستور جلسه هیات مدیره‌ قرار داشته و بعد از بررسی به سازمان بورس ارسال می‌شود. رحمانی خاطر نشان کرد:‌ پروژه مطالعاتی ایجاد بازار مشتقه آغاز شده و این طرح با سرعت در حال پیشروی است.