گروه بورس- افزایش سرمایه ۳۵درصدی شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران به تصویب رسید. به گزارش خبرنگار ما، مجمع عمومی فوق‌العاده موتورسازان تراکتورسازی با حضور اکثریت سهامداران با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد.

ریاست مجمع را دکتر نواب مطلق به عنوان نماینده تراکتورسازی برعهده داشت. همچنین حیدری عراقی، نماینده سازمان گسترش و زنگنه، نماینده صندوق شرکت نفت، ناظران مجمع بودند. مهندس ابراهیمی، مدیرعامل موتورسازان با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه در شرکت گفت: با توجه به روند سودآوری شرکت، پرداخت سود نقدی مداوم و اتمام ذخایر بالقوه شرکت، فرصتی برای بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات شرکت نگذاشته است. به این ترتیب برای تجهیز ماشین‌آلات تصویب این افزایش سرمایه ضروری است. وی با اشاره به افزایش فروش شرکت تاکید کرد: رسیدن به فروش ۶۳میلیارد تومانی در سال نشان‌دهنده رشد است که به همان نسبت نیاز شرکت را به تامین نقدینگی برای افزایش سوددهی دارای اهمیت می‌سازد. مدیرعامل «خموتور» گفت: براساس برنامه استراتژیک تعیین شده جهت پنج سال آتی و با توجه به نیازهای اعلامی توسط شرکت تراکتورسازی ایران (به عنوان اصلی‌ترین مشتری شرکت که در حدود ۷۵درصد محصولات تولیدی شرکت را خریداری می‌کند) که در طی پنج سال آتی میزان تولید باید به حداقل ۴۵هزار دستگاه در هر سال برسد و لذا با توجه به فرسودگی بعضی از ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، عملا امکان رسیدن به این میزان تولید نیازمند جایگزینی و نوسازی بعضی از این تجهیزات خواهد بود با توجه به فرآیند تولید شرکت و به عنوان خط وط اصلی تولید است و در این خطوط، موضوع برون‌سپاری قطعات امکان‌پذیر نبوده و شرکت مجبور است این تولیدات را انجام دهد. مهندس ابراهیمی افزود: با جایگزینی ماشین‌آلات میزان ضایعات غیرعادی تولید که در حال حاضر ۴درصد است به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

آقای قهرمانی،‌ مدیر مالی شرکت نیز با بیان اینکه افزایش سرمایه مورد نظر شرکت ۱۰۰درصد بوده است، افزود: سازمان بورس در مرحله اول با ۳۵درصد افزایش سرمایه موافقت کرده است. وی گفت: بدیهی است با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی و مالی طرح و اثرات سودآوری آن در فعالیت تولیدی شرکت مرحله دوم افزایش سرمایه نیز از سوی بورس به تصویب خواهد رسید.

قهرمانی یادآوری کرد: در این مرحله بورس با افزایش سرمایه ۳۵درصدی شرکت معادل چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان موافقت کرده است. به این ترتیب سرمایه شرکت از ۱۲میلیارد تومان به ۱۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.