گروه بورس- مدیریت مخابرات هم به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود، دیگر چه می‌خواهید؟ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با رد موضوع مدیریت دولتی این شرکت پس از خصوصی‌سازی، گفت: مدیریت این شرکت پس از خصوصی‌سازی تنها در اختیار بخش‌خصوصی خواهد بود.

صابر فیضی گفت: با اجرای روند واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران تنها ۲۰‌درصد از سهام این شرکت در دست بخش‌ دولتی باقی می‌ماند و مدیریت آن به طور کامل به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: روابط بین شرکت مخابرات ایران و سایر شرکت‌های زیر مجموعه آن مانند شرکت زیر ساخت، دیتا و سایر بخش‌های مرتبط با آن توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنظیم می‌شود، اما مدیریت آن در دست بخش‌خصوصی خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مصوبه مجلس، روابط بین شرکت‌های مرتبط با مخابرات را تنظیم می‌کند و این روند پس از واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران نیز ادامه می‌یابد.

فیضی ابراز داشت: نحوه تنظیم بازار بین اپراتور اول، ایرانسل و اپراتور سوم نیز توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشخص می‌شود و سهم بازار هر یک از اپراتورها و نوع فعالیت آنان توسط رگولاتوری تعیین می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: مدیریت بخش‌خصوصی بر شرکت مخابرات ایران برای حفظ بازار مخابراتی خود ناگزیر به اجرای قوانین رقابت آزاد در بازار، انجام طرح‌های توسعه‌ای و ارائه خدمات ارزش افزوده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است سهام شرکت مخابرات ایران تا پایان ماه جاری در بورس عرضه شود.

در همین حال، غلامرضا حیدری ‌کردزنگنه، مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی، در گفت‌وگو با «ایسنا»، ضمن بیان این مطلب گفت: حضور و فعالیت پررنگ اپراتورهای مخابرات دیگر در حوزه خدمات ارتباطی باعث می‌شود، بحثی که تحت عنوان نگرانی از ایجاد انحصار و متضرر شدن جامعه مطرح شده، بلاموضوع تلقی شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: از آنجایی که واگذاری شرکت مخابرات شاه‌کلید واگذاری‌ها است، نباید اجازه بدهیم به بهانه‌های واهی یا سوء‌برداشت‌ها، مشکلی بر سر راه این واگذاری مهم پیش بیاید؛ چرا که با واگذاری شرکت مخابرات در بورس، این شرکت نیز مانند دیگر شرکت‌ها مسیر طبیعی خود را طی خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان سرپرست وزارت اقتصاد که تصمیم‌گیری در مورد ودایع شرکت مخابرات و بدهی‌های شرکت‌های تابعه این بنگاه‌ را در مراحل پایانی اعلام کرده بود، گفت: از آنجایی که پیش از ورود شرکت مخابرات به بورس باید وضعیت تمامی تکالیف مربوط به دولت در این شرکت مشخص شود، هنوز چند مورد باقی مانده که با تصویب هیات دولت برطرف و سهام این شرکت به طور کامل آماده ‌واگذاری می‌شود.

کرد زنگنه تاکید کرد: در صورت ابلاغ مصوبه دولت، دیگر هیچ مشکلی در خصوص عرضه سهام مخابرات وجود نخواهد داشت.