ایسنا - مراحل مطالعاتی ایجاد صندوق‌های طلا و ارز به پایان رسیده و شرکت بورس در حال تدوین مقررات ایجاد این صندوق‌ها است و تا پایان شهریور نهایی می‌شود.

علی سنگینیان، معاون توسعه و برنامه‌ریزی شرکت بورس، از نهایی شدن صندوق‌های طلا و ارز تا پایان شهریور خبر داد و گفت: در حال حاضر مرحله‌ مطالعاتی ایجاد صندوق‌های طلا و ارز در شرکت بورس انجام شده و مقررات ایجاد این صندوق‌ها در حال تدوین است که این صندوق‌ها زودتر از ابزار مشتقه به نتیجه رسیده و تا پایان شهریور ماه نهایی می‌شود.

وی در مورد مزایای این صندوق توضیح داد: دارایی این صندوق‌ها به جای سهام، طلا و ارز بوده و سرمایه‌گذاران و واحدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌ این صندوق‌ها را که مبتنی‌بر طلا و ارز است، خریداری می‌کنند.

وی یادآور شد: ارکان و مقررات این صندوق‌ها شامل ضامن، ناظر و....در حال تدوین است که بعد از تدوین به سازمان بورس پیشنهاد شده و بعد از مصوبه سازمان بورس و مجوز شورا این صندوق‌ها راه‌اندازی می‌شود.

براساس این گزارش، اجرای طرح مطالعاتی سهام طلا و ارز در فروردین امسال به تصویب هیات‌مدیره شرکت بورس رسید و مدیرعامل شرکت بورس از آن به عنوان نوآوری شرکت بورس در سال نوآوری و شکوفایی یاد کرد.

با اجرای این طرح در محصولات بازار سرمایه تنوع ایجاد شده و فرصت جدیدی برای سرمایه‌گذاری افراد فراهم می‌شود.

همچنین با ایجاد صندوق‌های طلا و ارز فرصت جهت مصون‌سازی شرکت‌های دارای بدهی ارزی فراهم می‌شود و در صورت همکاری نهادهای ذی‌ربط در جذب نقدینگی و کنترل تورم تاثیر‌گذار است.