فارس- در آستانه نزدیک شدن به زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه اولین همایش سراسری آشنایی با این قانون چهارشنبه آینده در تهران برگزار می‌شود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده در حالی از اول مهر اجرا می‌شود که همایش سراسری آشنایی با قانون مالیات بر ارزش افزوده با مشارکت سازمان امور مالیاتی و جامعه حسابداران رسمی ایران چهارشنبه آینده در مرکز همایش‌های رازی برگزار خواهد شد. با توجه به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان ثبت نام شده در نظام این قانون (که متجاوز از ۱۵۰هزار نفرهستند) مکلفند در پایان هر دوره مالیات بر ارزش افزوده (یک، دو یا سه ماهه) اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند. طبق ماده ۲۷ این قانون، مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور می‌توانند تنظیم گزارش‌های حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده خود را به سازمان حسابرسی یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ارجاع کنند.

این‌گونه گزارش‌ها بدون رسیدگی مورد قبول سازمان امور مالیاتی کشور خواهد بود و لازمه اجرای صحیح این قانون آشنایی مودیان و حسابداران و حسابرسان با قانون مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری آن است.