گروه بورس- شرکت سرمایه‌‌گذاری گروه صنایع بهشهر در سومین تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی منتهی به پایان شهریورماه 87، این رقم را از 193ریال به 248ریال افزایش داد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «وصنا» در اولین پیش‌بینی اعلامی به بورس برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۱۳۳ریال سود به ازای هر سهم برای این سال در نظر گرفت. اما در همین سال مالی با دریافت وام ۵/۱۳میلیارد تومانی از بانک‌های خصوصی اقدام به تبادل سهام در بورس تهران کرد و از این بابت توانست طی دوره‌های بعد، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را تعدیل کند. به گفته یک منبع آگاه دلیل اخذ وام این شرکت به واسطه درگیر شدن عمده پرتفوی در دو سهام «ونوین» و گروه توسعه صنایع بهشهر است. این منبع آگاه خاطرنشان کرد که این اقدام «وصنا» در خصوص دریافت وام نه تنها باعث شد شرکت بتواند فراتر از پیش‌بینی‌های اعلامی را پوشش دهد بلکه از طریق دادوستد سهام توانست معادل چهار میلیارد تومان ذخیره کنار بگذارد. وی تصریح کرد: سود پیش‌بینی شده سال مالی ۸۷ «وصنا» مبلغ ۳۳تومان است، اما با کنار گذاشتن مبلغ ذخیره یاد شده و به دلیل مدنظر داشتن سود سال‌های آتی، این پیش‌بینی مبلغ ۲۴۸ریال به بازار اعلام شد. وی افزود: در اصل سود شرکت از مبلغ ۱۳تومان به ۳۳تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: به طور عمده افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و پیش‌بینی‌ افزایش ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری از دلایل تعدیل اخیر «وصنا» است.
این منبع آگاه در خصوص سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌‌های «وصنا» اعلام کرد: در نخستین پیش‌بینی‌های شرکت برای عملکرد سال مالی ۸۷، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های «وصنا» ۵۰۰میلیون تومان بود که در آخرین اطلاعات خود این رقم را با حدود ۱۵ برابر افزایش، مبلغ ۶۵۰/۷میلیارد تومان عنوان کرده است.
وی افزود: این شرکت پیش‌بینی می‌کند که پس از بازگشایی نمادهای «شپنا» و «شخارک» و بهبود شرایط بازار، شرکت می‌تواند سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود را پوشش دهد.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، در دوره ۵ ماهه و ۲۴ روزه توانست مبلغ ۱۶۴ ریال سود به ازای هر سهم خود پوشش دهد.براساس این اطلاعات هیات‌مدیره در نظر دارد، تقسیم سود عملکرد سال ۸۷ پس از کسر سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و موارد مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل مطالبات و سود سهام را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «وصنا» برای سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 53 درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ 91 میلیارد و یک‌صد میلیون ریال افزایش، سود عملیاتی 231 درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 117 درصد افزایش داشته است.