گروه بورس - سود هر سهم شرکت داروپخش برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ با سرمایه ۶۰۰هزار میلیون ریال، ۷۳۲ریال خالص پیش‌بینی شد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران داروپخش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را برای سال ۸۷ مبلغ ۴۴۶میلیارد و ۶۱۱میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که با کسب ۱۱۱میلیارد و ۶۵۳میلیون ریال آن در سه ماه ابتدای سال توانست ۲۵درصد پیش‌بینی خود را پوشش دهد.بنابراین گزارش پیش‌بینی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل آن ۱۰درصد افزایش دارد.شرکت سود قبل از کسر مالیات امسال را ۴۳۹میلیارد و ۴۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده که با تحقق ۱۰۹میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال آن توانست ۲۵درصد پیش‌بینی خود را بپوشاند.همچنین سود پس از کسر مالیات شرکت نیز ۷۳۲میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که ۲۵درصد آن محقق شد.

این پیش‌بینی نسبت به عملکرد واقعی سال‌مالی قبل از ۹درصد افزایش برخوردار است. در همین حال پیش‌بینی سود عملیاتی شرکت نیز نسبت به سال قبل ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد، مبلغ ۳۷۵میلیارد ریال از سود خالص(۶۲۵ ریال برای هر سهم) را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.داروپخش سود هر سهم سال ۸۷ را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۸۶ مبلغ یک هزار و ۴۱۳ریال و در تاریخ‌های ۱۵ اسفندماه ۸۶ و ۱۸ تیرماه ۸۷ مبلغ یک هزار و ۴۶۳ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییر فعلی را افزایش سرمایه اعلام کرده است.