گروه بورس- شرکت آلومراد از بابت فروش طی فصل بهار معادل 8/12میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت آلومراد پیش‌بینی فروش امسال خود را برابر 8/96میلیارد ریال اعلام کرده است.
پیش‌بینی فروش امسال آلومراد در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل ۵۳درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت توانسته است در بهار امسال مبلغ 114ریال سود به ازای هر سهم کنار بگذارد و از این رو 13درصد از پیش‌بینی سود سالانه را پوشش داد.
پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ این شرکت برابر ۸۹۱ریال با سرمایه ۲۵میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که در فصل بهار سال گذشته این سه شرکت مبلغ 91ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. در همین مقایسه پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت نسبت به سال مالی قبل 19درصد افزایش دارد.
از سوی دیگر این شرکت در سال مالی گذشته توانست مبلغ ۷۵۹ریال سود محقق کند.
این شرکت برای سال‌مالی جاری پیش‌بینی کرده است که از فروش کارمزدی راد آلومینیومی معادل 16هزار و 700تن مبلغ 6/34میلیارد ریال، از فروش عادی راد آلومینیومی معادل 300تن، مبلغ 2/10میلیارد ریال، از فروش کارمزدی بیلت آلومینیوم معادل دو هزار و 500تن، مبلغ 5/5میلیارد ریال و از فروش عادی بیلت معادل یک هزار و 500تن، مبلغ 5/46میلیارد ریال درآمد کسب کند.
مقدار فروش کارمزدی راد آلومینیومی و بیلت آلومینیومی در دوره سه ماهه نخست امسال این شرکت، هر یک برابر سه هزار و ۳۹تن و ۴۶۰تن بود.
در حالی که بخش عمده بازار فروش این شرکت به داخل اختصاص دارد، در سال‌مالی جاری برای تامین مواد اولیه خود اقدامی نکرده است و از موجودی سال گذشته خود استفاده کرده است.
این شرکت ظرفیت تولیدی تحقق‌یافته دو بیلت را در دوره سه ماه نخست امسال سه هزار و ۸۱۰تن و ۸۱۷تن اعلام کرده است که هر یک معادل ۲۲ و ۲۰درصد از پیش‌بینی کل را مورد پوشش قرار داده‌اند.
شایان ذکر است این شرکت در حال حاضر طرح عمده‌ای را در دست اجرا ندارد.
پیش‌بینی عملکرد «آلومراد» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶۶درصد افزایش و سود عملیاتی ۵۲درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 را در تاریخ 26اسفند ماه 86 مبلغ 844ریال و در تاریخ ششم خرداد ماه 87 مبلغ 891ریال اعلام کرده است.
این شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد از سود سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.
مطابق این اطلاعات خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی سال مالی 86 به مبلغ 2521میلیون ریال شامل مبلغ 741میلیون ریال هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و مبلغ 1880میلیون ریال خالص درآمدها و (هزینه‌ها)ی عملیاتی (شامل مبلغ 259میلیون ریال درآمد حاصل از فروش ضایعات کوره و مبلغ 4039میلیون ریال هزینه‌های جذب نشده) است. همچنین خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی سال مالی 87 به مبلغ یک‌میلیارد و 500میلیون ریال شامل مبلغ چهارمیلیارد و 84میلیون ریال درآمد حاصل از فروش ضایعات کوره و مبلغ 2584میلیون ریال هزینه‌های جذب نشده است.