گروه بورس- شرکت سامان‌گستر اصفهان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ را به بازار اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار «ثامان» در حالی در دوره ۹ماه منتهی به پایان خرداد ماه ۸۷، پیش‌بینی درآمد هر سهم ۸۷ را با ۷۳درصد نسبت به بودجه پوشش داد. پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با سرمایه ۲۲۱میلیارد و ۹۴۱میلیون ریال مبلغ ۲۷۵ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «ثامان» برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده زمین و ساختمان ۷۸درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۸درصد افزایش یافته است که شرکت دلایل تغییرات را اعلام نکرده است.

این شرکت پیش‌بینی فروش سال مالی ۸۸ را مبلغ ۷۰میلیارد و ۹۵میلیون ریال در نظر گرفته است.

این در حالی است که «ثامان» در دوره ۹ماه منتهی به پایان خرداد ماه امسال، ۷۰درصد از پیش‌بینی فروش ۸۷ خود را نسبت به بودجه پوشش داد.

کاهش ۶۲درصدی فروش زمین و ساختمان در اطلاعیه این شرکت مشهود است.

این شرکت با وجود کاهش پیش‌بینی فروش، سود هر سهم سال مالی ۸۸ خود را با افزایش ۲۲ریالی اعلام کرده است. این شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۰۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۸ پیشنهاد کند.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۸۴، افزایش سرمایه از مبلغ ۱۸۴میلیارد و ۹۵۱میلیون ریال به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۱۶درصد) از محل اندوخته سود سهام، سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی طی یک یا چند مرحله ظرف مدت ۲ سال به هیات مدیره تفویض شد که به استناد صورتجلسه به تاریخ ۲۴ دی‌ماه ۸۶ هیات‌مدیره، سرمایه شرکت از مبلغ ۱۸۴میلیارد و ۹۵۱میلیون ریال به مبلغ ۲۲۱میلیارد و ۹۴۱میلیون ریال افزایش یافت.

شرکت سامان‌گستر اصفهان در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۷ معادل ۸۷۵هزار و ۶۵۹متر زمین و ۶۲۴ متر ساختمان را به فروش رسانده است. تا پایان خردادماه از بابت فروش زمین و ساختمان بیش از ۸/۱۲۹میلیارد ریال درآمد کسب کرد.