گروه بورس- سرمایه‌گذاری سپه ماه گذشته سهام ۶ شرکت بورسی، یک شرکت غیربورسی را تحصیل کرد و درافزایش سرمایه سه شرکت دیگر سهیم شد.

براساس گزارش سازمان‌ بورس و اوراق بهادار، بهای تمام شده تحصیل سهام مزبور ۷۱میلیارد و ۳۲۲میلیون ریال بود. این در حالی است که بیشترین میزانی که «وسپه» برای تحصیل سهام پرداخت کرده است مربوط به سهام مخابرات ایران می‌شود. «وسپه» بابت تحصیل سهام مخابرات مبلغ ۶۰میلیارد و ۲۰۵میلیون ریال پرداخت.«وسپه» هر سهم مخابرات را به قیمت یک‌هزار و ۵۱۹ریال تحصیل کرده است.

این در حالی است که «وسپه» ماه گذشته با واگذاری مبلغ ۱۲میلیارد و ۳۵۷میلیون ریال از سهام ۷شرکت بورسی مبلغ سه میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال زیان کرده است.

صورت وضعیت پرتفوی «وسپه» ماه گذشته شامل ۲۱درصد خودرو ساخت قطعات ۱۶درصد محصولات شیمیایی، ۱۹درصد سیمان، آهک و گچ، ۱۴درصد کانه‌های فلزی، ۵درصد واسطه‌گری مالی، ۷درصد چند رشته‌ای صنعتی، ۵درصدفلزات اساسی، ۴درصد غذایی و ۹درصد سایر موارد بوده است.

ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های بورس «وسپه» ماه گذشته به رقم دو هزار و ۸۷۴میلیارد و ۱۳۶میلیون ریال رسید. «وسپه» سهام ۶۵شرکت بورسی را طی مرداده ماه با دو هزار و ۱۶۰میلیارد و ۸۳۴میلیون ریال بهای تمام شده در اختیار داشت. به این ترتیب ارزش بازار جمع‌کل سرمایه‌گذاری‌های «وسپه» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.