گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی ۸۸ با سرمایه ۸۰۰میلیارد ریال مبلغ ۱۵۹ریال اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، این شرکت در سال مالی ۸۸ مبلغ ۷۰میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه‌‌گذاری‌ها، ۶۵میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۸/۱۲۸میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۲۶میلیارد ریال سود خالصی خواهد داشت. در همین حال شرکت در پیش‌بینی منتهی به شهریور ۸۷ مبلغ ۸۷میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، ۱۴۴میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و ۱۱۴میلیارد ریال زیان ناشی از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها، ۱۱۲میلیارد ریال سود عملیاتی و ۹۹میلیارد ریال سود خالص و ۱۲۵ریال سود خالص برای هر سهم خواهد داشت.

بر اساس اطلاعیه ناشران شرکت در ۱۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۸۷، ۷۶درصد سود خالص و ۷۸درصد سود عملیاتی و ۹۹درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را محقق کرده است و بر اساس اطلاعات ارسالی هیات مدیره در نظر دارد تقسیم ۸۰درصد سود سال‌های مالی ۸۷ و ۸۸ به سهامداران را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بر اساس این گزارش شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۸۷ را در تاریخ‌های

۲۴/ ۰۷/ ۸۶، ۱۱/ ۱۰/ ۸۶ و ۰۲/۰۲/۸۷ مبلغ ۲۰۰ریال اعلام کرده است. شرکت دلایل تعدیل اخیر را افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های ناشی از فروش سهام شرکت‌های خارج از بورس (بانک پاسارگاد و پارس آرین) سهام شرکت شهاب و بخشی از املاک، کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از کاهش سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر و منظور کردن ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش هزینه مالی عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۰درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۵۵درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد افزایش داشته است که شرکت دلایل تغییرات را عمدتا کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر عنوان کرده است.

شرکت در پیش‌بینی سال ۸۸ درصد مالکیت در ریخته‌گری تراکتورسازی را از ۲۷/۱۷ به ۴۵/۱۸درصد افزایش داده است. همچنین شرکت از سرمایه‌گذاری هر کدام از شرکت‌های سیمان سپاهان و سایپا به ترتیب ۲/۳ و ۶/۳میلیارد ریال بیشترین سود را در پرتفوی شرکت داشته است.

نکته حائز اهمیت در پرتفوی سرمایه‌گذاری بوعلی ردیفی با نام سایر شرکت‌های جدیدالورود اصل ۴۴ ایجاد شده است که بدون بهای تمام شده در سال مالی ۸۸ مبلغ ۷میلیارد ریال سود از این محل کسب خواهد کرد.