گروه بورس- شرکت «فنرسازی زر» پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ را با سرمایه ۸۰میلیارد ریال، مبلغ ۲۰۰ریال به طور خالص اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، شرکت «خزر» پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۷ را با سرمایه ۴۰میلیارد ریال، مبلغ ۴۰۱ریال اعلام نموده بود که دلیل تعدیل را افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (به مبلغ ۳۶میلیارد و ۶۴۸میلیون ریال) و اندوخته طرح و توسعه به مبلغ سه‌میلیارد و ۳۵۲میلیون ریال گزارش داده است.

طبق این اطلاعیه پیش‌بینی علمکرد شرکت «خزر» در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۶۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

خالص درآمد (هزینه‌های) متفرقه شرکت فنرسازی زر در سال ۸۶، مبلغ ۳۶میلیارد و سه میلیون ریال گزارش شده است که این رقم شامل، مبلغ ۴۸میلیارد و ۸۳۵میلیون ریال سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت مشهود (به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۷۱ریال و معادل ۱۰۴درصد سود کل سال)، مبلغ ۷میلیارد و ۹۱میلیون ریال هزینه کاهش ارزش موجودی‌ها و مبلغ ۲۶۰میلیون ریال خالص سایر درآمد (هزینه) است.

شرکت طی اطلاعات ارسالی اعلام کرده بود که این پیش‌بینی‌ها برای سال مالی ۸۷ شامل فروش ماشین‌آلات به مبلغ ۳/۷میلیارد ریال است. پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه در سال مالی ۸۷ نسبت به سال مالی قبل ۷۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در سه ماهه نخست سال جاری نیز مبلغ دومیلیارد و ۷۷۸میلیون ریال از پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌های) متفرقه کنار گذاشته شده است.

هیات مدیره شرکت فنرسازی زر در تاریخ ۳۰ بهمن سال ۸۶ بر مبنای سرمایه ۴۰میلیارد ریالی اعلام کرده بود که در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۷میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۱۸۰ریال) را جهت تقسیم سود به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. گفتنی است که این شرکت سیاست تقسیم سود سال مالی ۸۷ را هنوز اعلام نکرده است.