گروه بورس- هیات‌مدیره شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در نظر دارد معادل 90درصد از سود امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پگاه اصفهان درآمد هر سهم امسال را با 84میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 166ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «غشصفا» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۸درصد کاهش، درآمد (هزینه)های متفرقه مبلغ ۱۳۱۰۲میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش قیمت مواد اولیه، جلوگیری از افزایش نرخ فروش محصولات توسط دولت و افزایش نرخ جهانی یورو عنوان کرده است.
پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه سال مالی 87 به مبلغ 6650میلیون ریال (مبلغ 79ریال به ازای هر سهم و معادل 48درصد از سود خالص) شامل سود سپرده‌های بانکی، زیان ناشی از تفاوت تسعیر ارز مربوط به تسهیلات اخذ شده از صندوق ذخیره ارزی، فروش ضایعات و انجام آزمایشات برای مشتریان و شرکت‌های عضو گروه، درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی‌های ثابت و هزینه تحقیق و توسعه است. همچنین خالص هزینه‌های متفرقه سال مالی 86 به مبلغ 6میلیارد و 411میلیون ریال (مبلغ 76 ریال به ازای هر سهم و معادل 47درصد از سود خالص) شامل زیان ناشی از تسعیر ارز تسهیلات صندوق ذخیره ارزی، سود سپرده سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت نزد بانک‌ها، زیان حاصل از فروش دارایی‌های ثابت مشهود و سایر درآمد (هزینه‌های) متفرقه بود.
پگاه اصفهان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۱۹اسفند ۸۶ مبلغ ۱۸۴ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش نرخ فروش محصولات، افزایش سهمیه تولید و فروش شیر یارانه‌دار، افزایش نرخ شیر یارانه‌دار و افزایش درآمدهای غیرعملیاتی عنوان کرده است.
این در حالی است که پگاه اصفهان در اولین پیش‌بینی سال مالی 86 خود مبلغ 7123میلیون ریال درآمدهای متفرقه پیش‌بینی کرده بود که در پایان سال مبلغ 6411میلیون ریال هزینه‌های متفرقه محقق شده است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۲۸اسفند ۸۵ مبلغ ۴۶۵ریال و در دی‌ماه و اسفند ۸۶ مبلغ ۹۸ریال اعلام کرده بود که مبلغ ۱۶۱ریال محقق شد.
همچنین در اولین پیش‌بینی سال 86 «غشصفا» مبلغ 765میلیاردو 601میلیون ریال درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی کرده بود که در پایان سال مالی 86 به مبلغ 675میلیاردو 496میلیون ریال درآمد حاصل از فروش دست یافته است.