گروه بورس - شرکت قند نیشابور درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۸ را با سرمایه ۳۶میلیارد ریال مبلغ ۳۴۰ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار این شرکت سود سال ۸۸ خود را با ۸۹درصد افزایش نسبت به سال قبل پیش‌بینی کرده است که دلایل تغییرات را افزایش مقدار تبدیل شکر خام و افزایش نرخ جدید چغندر، افزایش دستمزد و سربار و افزایش تعداد کارکنان اعلام کرده است.

شرکت پیش‌بینی عملکرد سال ۸۷ را نیز مبلغ ۳۰۳ریال اعلام کرده بود که در تاریخ ۳ تیرماه امسال این پیش‌بینی را به ۱۷۹ریال کاهش داد.

قند نیشابور در ۹ماه ابتدای امسال به ازای هر سهم ۳۹ریال زیان کنار گذاشت.

شرکت درآمد حاصل از فروش سال ۸۸ را ۱۲۷میلیارد و ۳۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در مقایسه با سال قبل ۲۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

درآمد حاصل از فروش شرکت‌ برای سال ۸۷ مبلغ ۱۰۳میلیارد و ۴۲۴میلیون ریال پیش‌بینی شده است که در ۹ماه ابتدای سال ۲۳درصد آن معادل ۲۳میلیارد و ۸۰۳میلیون ریال محقق شده است.

سود ناخالص شرکت نیز برای سال‌ ۸۸ مبلغ ۱۰میلیارد ریال بیش از سال ۸۷ پیش‌بینی شده است. بر این اساس پیش‌بینی سود ناخالص سال ۸۸ شرکت ۳۰میلیارد و ۳۲۴میلیون ریال اعلام شده است.

سود عملیاتی شرکت نیز برای سال ۸۸ مبلغ ۲۱میلیارد و ۸۵میلیون ریال پیش‌بینی شده است که این مبلغ نسبت به ۱۴میلیارد و ۳۰۷میلیون ریال سال در ۸۷ از ۴۷درصد افزایش برخوردار است.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی منتهی به ۳۱شهریورماه ۸۶ به مبلغ یک میلیاردو ۵۰۷میلیون ریال، معادل مبلغ ۴۲ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۳درصد از سود خالص شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ یک‌میلیاردو ۴۸۲میلیون ریال و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به مبلغ ۲۵میلیون ریال است.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی منتهی به ۳۱شهریورماه ۸۷ به مبلغ یک میلیاردو ۷۶۲میلیون ریال، معادل مبلغ ۴۹ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۷درصد سود خالص است که شامل مبلغ یک‌میلیاردو ۲۱۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش آهک و مبلغ ۵۵۲میلیون ریال درآمد حاصل از اجاره زمین کشاورزی است. همچنین خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ۸۸ به مبلغ دو میلیاردو ۵۱میلیون ریال معادل مبلغ ۵۷ریال به ازای هر سهم و معادل ۱۷درصد از سود خالص است که شامل مبلغ یک میلیاردو ۴۹۹میلیون ریال درآمد حاصل از فروش آهک و ضایعات کیسه و مبلغ ۵۵۲میلیون ریال درآمد حاصل از اجاره زمین کشاورزی است.

هیات‌مدیره قند نیشابور در نظر دارد ۹۰درصد سود عملکرد سال مالی ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.