گروه بورس- سیمان هرمزگان اعلام کرد: افزایش مقدار تولید، فروش و افزایش نرخ فروش سیمان، عملکرد سال ۸۸ این شرکت را با افزایش روبه‌رو کرده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سهرمز» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آبان سال ۸۸ را با ۱۳۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ سه هزار و ۶۵ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «سهرمز» برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۴درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را عمدتا افزایش مقدار تولید و فروش، افزایش نرخ فروش سیمان، اعلام کرده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۹۰میلیارد و ۷۰۸میلیون ریال (مبلغ دوهزار و ۱۴۵ریال به ازای هر سهم)، جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به آبان ۸۸ پیشنهاد کند.

این در حالی است که درآمد هر سهم امسال سیمان هرمزگان مبلغ دو هزار و ۲۹۲ ریال پیش‌بینی شده است که تا پایان دوره ۹ ماهه منتهی به مرداد ماه توانست ۷۰درصد سود هر سهم را محقق کند. همچنین تحقق ۷۲درصدی درآمد حاصل از فروش «سهرمز» در دوره ۹ ماهه مزبور رخ داده است.