گروه بورس- در هفت ماه نخست سال جاری بیشترین ارزش معاملات کارگزاران را کارگزاری بانک صادرات از آن خود کرد. بر اساس اطلاعیه مدیریت بازار، کارگزاری بانک صادارت در میان ۸۶ کارگزار فعال در بورس توانست بالاترین ارزش معاملات را بر اساس خرید و فروش سهام کسب کند.

ارزش معاملات فروش این کارگزار در دوره یاد شده بالغ بر ده‌هزار و ۸۸۳میلیارد و ۵۴میلیون ریال اعلام شده است.

پس از آن کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با ارزش معاملات معادل ۹هزار و ۷۲۱میلیارد و ۷۷۹میلیون ریال جایگاه دوم را از حیث فروش به دست آورد. بر اساس ارزش معاملات کارگزاری‌های کیمیا سهم بانک ملت، آگاه، رضوی، سهم‌آشنا، حافظ، بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی در رده‌های بعدی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

در همین حال کمترین ارزش معاملات را کارگزاری عمران دارا بود که معادل ۶۷۷میلیون ریال بود.در مجموع ارزش معاملات کارگزاران از داد و ستد سهام طی هفت ماه نخست سال جاری برابر ۱۰۷هزار و ۷۹۸میلیارد و ۹۰۲میلیون ریال بود.

بر پایه این اطلاعیه شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان، بیشترین ارزش معاملات خرید خرد و بلوک را در دوره یاد شده در اختیار داشت.

ارزش خرید سهام خرد و بلوک در این کارگزاری بیش از سه‌هزار و ۸۳۳میلیارد و ۸۰۵میلیون ریال بود. کارگزاری بانک کشاورزی نیز با ارزش خریدی معادل سه‌هزار و ۱۷۳میلیارد و ۸۱۰میلیون ریال در معاملات خرد و بلوک در رتبه دوم رده‌بندی معاملات خرد قرار گرفت.

کارگزاری مفید، حافظ، کیمیا سهم، رضوی، بانک سپه، نهایت‌نگر، بانک ملی و بهمن از دیگر کارگزاری‌هایی هستند که بالاترین ارزش معاملات خرد را در اختیار داشتند.

جمع معاملات خرد ۸۶ کارگزاری فعال بورس در پایان ماه هفتم سال جاری برابر ۴۱هزار و ۸۳۸میلیارد و ۱۷۱میلیون ریال اعلام شد.