گروه بورس-شرکت ایران ترانسفو در ۶ماه نخست سال جاری ۲۷ درصد از پیش‌بینی سود هزار و ۳۵۳ریالی خود را محقق کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت در مدت یادشده ۴۶درصد از درآمد حاصل از فروش، ۵۱درصد از سود ناخالص و ۴۵درصد از بهای تمام‌شده کالای فروش رفته خود را پوشش داده است. شرکت پیش‌بینی درآمدهر سهم سال ۸۷ خود را فروردین ۸۷، هزار و ۱۹۱ریال اعلام کرد، اما دو ماه بعد پیش‌بینی سود خود را به رقم هزار و ۳۵۳ریال رساند.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای سال‌مالی ۸۷ به مبلغ ۲۲۸میلیارد ریال (مبلغ ۷۶۳ریال به ازای هر سهم معادل ۵۶درصد از کل سود خالص) ناشی از سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه سال‌مالی ۸۷ به مبلغ ۱۳۶میلیارد ریال (معادل ۳۴درصد از کل سود خالص) عمدتا ناشی از فروش مواد اولیه است که جزئیات آن در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال ۸۶ و عملکرد واقعی سال ۸۵ به پیوست ارائه شده است.

شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۶۰درصد سود و زیان تلفیقی یا سود و زیان شرکت اصلی هر کدام که کمتر باشد را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه شرکت ازمبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال (معادل ۳۳درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تصویب اختیار اجرای آن به هیات‌مدیره شرکت تفویض شد.

«بترانس» در نخستین گزارش، EPS سال ۸۶ خود را هزار و ۴۹۷ریال پیش‌بینی کرده بود که در نهایت پس از تغییرات پیاپی هزار و ۲۰۲ریال محقق کرد.

شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد افزایش دارد.