گروه بورس-رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته شاهد بازگشت مجدد به بالای مرز ۱۰‌هزار واحد بود. در معاملات دیروز معامله‌گران در آغاز بازار با تشکیل صف خرید برای نمادهای فولاد مبارکه، خوزستان و خراسان مواجه بودند. این صف‌های خرید موجب شد تا بازار با جوی مثبت مواجه شوند. در این شرایط تاثیر مثبت ۸۴/۲ واحدی فولادمبارکه در کنار ۸۳/۰ واحد تاثیر مثبت نماد ایران ترانسفو که پس از معاملاتی پر حجم مجددا با صف خرید همراه شده بود، موجب شد تا شاخص در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه با ۴۵/۴ واحد رشد مواجه شود.

در همین زمان در نماد مخابرات ایران معاملات پرحجمی رقم خورد که به تاثیر مثبت ۴۳/۲۶ واحدی نماد مخابرات ایران منجرشد. با توجه این تاثیر شاخص به رشد مناسبی دست یافت هر چند که تاثیر منفی ۴نماد سیمانی سپاهان، شرق، صوفیان و فارس و خوزستان مجموعا به میزان ۰۱/۵ واحد از شاخص کاست. از سویی با تاثیر ۹۴/۳ واحد مثبت فولاد خوزستان که با صف خرید همراه شده بود، شاخص ۳۱ واحد در ساعت ۱۱و ۵۷دقیقه رشد کرد. در این زمان معامله‌گران داد‌وستد یک بلوک ۵/۵میلیون سهمی را در نماد تراکتورسازی ایران

در نرخ ۱۸۱۲ریال شاهد بودند. شاخص، اما در پایان بازار با توجه به شمول نماد گل گهر در گره معاملاتی تا با ۳/۱۲ واحد تاثیر منفی این نماد، در پایان معاملات ۰۳/۲۲ واحد رشد را تجربه کرد. با این کارنامه شاخص در هفته گذشته با ۱۷۷ واحد افت و یک بار کاهش تا زیر‌۱۰هزار واحد به کار خود پایان داد و سرنوشت شاخص این بود که در هفته جاری بالای مرز روانی ۱۰هزار واحد باقی بماند.