گروه بورس- پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های داروسازی فارابی معادل ۲۶درصد از کل سود خالص امسال شرکت است.براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، داروسازی فارابی اعلام کرد: پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های امسال به مبلغ ۵۳میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال معادل ۳۵۸ ریال به ازای هر سهم رسیده است.

این مبلغ شامل ۳۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در تولید ژلاتین کپسول ایران و ۲۳میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری در پخش هجرت است.داروسازی فارابی در سال مالی ۸۶، مبلغ ۴۸میلیارد و ۴۴۸میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری کسب کرد که معادل ۲۲درصد از سود خالص شرکت (۳۲۳ ریال به ازای هر سهم) بود.

«دفارا» سال گذشته نیز در دو شرکت مزبور سرمایه‌گذاری کرده بود که میزان سرمایه‌گذاری در تولید ژلاتین کپسول ایران ۲۸میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری در پخش هجرت به مبلغ ۲۰میلیارد و ۴۴۸میلیون ریال رسید.

این در حالی است که داروسازی فارابی درآمد هر سهم امسال را با ۱۵۰میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۳۵۱ ریال پیش‌بینی کرده است که طی نیمه نخست توانست برای هر سهم ۵۱۵ ریال سود محقق کند.

این مبلغ معادل ۳۸درصد پیش‌بینی سود هر سهم «دفارا» را محقق کرد.از سوی دیگر، پیش‌بینی عملکرد داروسازی فارابی برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد کاهش داشته است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱,۱۲۰ ریال خالص برای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

داروسازی فارابی خرید ماشین‌آلات جدید به مبلغ ۸۶۲هزار یورو را در راستای تکمیل طرح تولید محصولات آنتی بیوتیک غیربتالاکتم در دستور کار دارد.