گروه بورس - ارزش بازار پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری البرز ماه گذشته با 44میلیارد و 844میلیون ریال افزایش به 922میلیاردو 579میلیون ریال رسید.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «والبر» در آبان‌ماه سهام ۸شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت، همچنین بهای تمام شده سهام بورسی «والبر» ۳۶۷میلیاردو ۸۴۰میلیون ریال بود. به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های شرکت در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره ۱۵۱درصد افزایش نشان می‌دهد.
صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری البرز در دوره یک ماهه منتهی به پایان آبان ماه 87، شامل 69درصد محصولات شیمیایی، 9درصد واسطه‌گری‌های مالی، سه درصد کانی غیرفلزی، دو درصد غذایی و 17درصد سایر موارد بود.
«والبر» در این دوره یک ماهه سهام دو شرکت گروه دارویی سبحان و البرز دارو را با یک میلیارد و ۹۰۳میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرد. همچنین از واگذاری ۰۹/۰درصد از سهام تولی‌پرس مبلغ ۲۴۷میلیون ریال سود کسب کرد. مبلغ واگذاری سهام «شتولی» ۴۱۶میلیون ریال و بهای تمام شده آن ۱۶۹میلیون ریال بود.گفتنی است؛ ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری البرز، مبلغ یک‌هزارو ۵۱۹ریال است.
همچنین شرکت سرمایه‌گذاری البرز اعلام کرده است: افزایش سرمایه از مبلغ 506میلیارد ریال به مبلغ 607میلیاردو 200میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به ثبت رسیده است.