فارس- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:‌ سود سالانه و ۵/۲۳۸‌میلیارد تومانی کارگزاری سهام عدالت و سهامداران عمده از اواخر دی ماه پرداخت می‌شود.

محمد رجایی با اشاره به برگزاری جلسات هیات مدیره فولاد مبارکه اظهار داشت: از لحاظ تولید و مقدار محصولات از پیش‌بینی‌ها عقب نیستیم، اما از لحاظ سودآوری، از کاهش قیمت‌های جهانی متاثر شده‌ایم.

وی گفت: طبیعی است که سهامداران نگران سرمایه‌گذاری‌ها، وضعیت تولید و فروش و چگونگی دریافت سود باشند که جزئیات گزارش‌های مالی به سازمان بورس هفته گذشته ارسال شد.

رجایی در پاسخ به این سوال که بودجه سال ۸۸ چه زمانی به بورس و سهامداران اعلام می‌شود، گفت: به طور معمول از اول دی تا اسفند ماه بررسی‌ها برای اعلام بودجه به عمل می‌آید و قبل از اسفند ماه و شاید زودتر جزئیات بودجه سال بعد منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحرانی‌ترین شرایط که تاثیر شگرفی بر روی تمام فولادسازهای دنیا و ۴۰ تا ۶۰‌درصد اثر منفی گذاشته، کارخانه فولاد مبارکه نه تنها با کاهش تولید مواجه نشده بلکه عقب‌ماندگی تابستان را نیز در همین سه ماه گذشته جبران کرد. مدیرعامل فولاد مبارکه در رابطه با وضعیت پرداخت سود سالانه به سهام عدالت و سهامداران گفت: بر اساس مصوبه مجمع سالانه، باید از اواخر دی ماه پرداخت سود سالانه سهام فولاد مبارکه آغاز شود و در حالی سود سهامداران خرد داده شده که درخواست عدم توزیع ۸۰‌درصد سود مورد موافقت قرار نگرفت. رجایی ادامه داد: اما از سهامداران عمده خواستیم تا دی ماه سود سالانه را از شرکت دریافت نکنند تا با توجه به مشکلات جهانی بتوانیم کارخانه را پشتیبانی کنیم و به تولیدات آن لطمه‌ای وارد نشود که خوشبختانه همکاری‌های لازم در این رابطه به عمل آمد. وی ادامه داد: اما از اواخر دی ماه سود سالانه به همه سهامداران عمده فولاد مبارکه از جمله کارگزاری سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

به گفته‌ محمد جواد شیخ، مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت، مبلغ سود سالانه فولادمبارکه حدود ۵/۲۳۸‌میلیارد تومان است.