گروه بورس- شرکت سیمان کارون دلایل تاخیر در بهره‌برداری پروژه افزایش ظرفیت خود را اعلام نکرده است. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت اعلام کرده است که طرح احداث یک خط تولید جدید به ظرفیت تولید ۳,۵۰۰تن کلینکر در روز با برآورد ... سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱,۲۸۸میلیارد ریال در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۷۲۳میلیارد ریال را سرمایه‌گذاری شده و ۵۷درصد پیشرفت داشته است. مطابق این اطلاعات برآورد شده این طرح طی سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری برسد. شایان ذکر است شرکت در اردیبهشت ۸۵ برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری انجام شده مبلغ ۱۸۸میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری را سال ۸۶ اعلام کرده بود. بر اساس اطلاعات ارسالی اسفند ۸۵، تاریخ بهره‌برداری سال ۸۷ و بر اساس اطلاعات ارسالی فروردین ۸۶ برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ ۹۸۷میلیارد ریال اعلام شده بود که دلایل تغییرات اعلام نشده است.

هیات مدیره سیمان کارون در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۸۳میلیارد و ۵۳۴میلیون ریال (مبلغ ۴۰۰ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

سیمان کارون درآمد هر سهم امسال را با ۲۰۸میلیارد و ۸۳۳میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۷۲ریال پیش‌بینی کرده است. «سکارون» توانست در عملکرد ۶ماه امسال معادل ۴۸درصد درآمد حاصل از فروش خود را محقق کند. همچنین در نیمه نخست امسال «سکارون» با تحقق ۴۴۱ ریال سود به ازای هر سهم خود مواجه شده است.

پیش‌بینی عملکرد «سکارون» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه محل کارخانه در منطقه محروم واقع است، مطابق مفاد ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم از تاریخ بهره‌برداری (ابتدای سال ۸۰) به مدت ۹ سال از پرداخت مالیات معاف است و مالیات فوق مربوط به فعالیت‌های غیرعملیاتی است.