فارس- ۶۸۲میلیون سهم دولتی به ارزش ۱۲۲میلیارد تومان در قالب سهام واحدهای تولیدی به کارگران و کارمندان در شش ماه اول سال جاری واگذار شد.

در اجرای مقررات مربوط به واگذاری سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان واحدهای مورد واگذاری، از میان ۶میلیارد و ۶۷۰‌میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۹۲ سهم واگذار شده در نیمه اول سال جاری، ۶۸۲‌میلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۱۲ سهم به ارزش بیش از ۱۲۲میلیارد تومان در قالب واگذاری سهام واحدهای تولیدی واگذار شده است.

براساس این گزارش، ۱۲۲میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش ۲۱۸میلیارد و ۸میلیون ریال، ۱۳۱‌میلیون و ۷۲۰ هزار و ۳۲۸ سهم به ارزش ۱۷۰‌میلیارد و ۶۵۶‌میلیون ریال و نیز ۸۸۰ هزار و ۸۲۷ سهم به ارزش سه‌میلیارد و ۶۳۸‌میلیون ریال به ترتیب به کارمندان و کارگران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی، توانیر و ساتکاب فروخته شد.

همچنین یک‌میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۴۸ سهم به ارزش ۴‌میلیارد و ۲۶۴‌میلیون ریال به کارمندان و کارگران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و نیز تعداد ۱۹۵‌میلیون و ۸۶۰ هزار و ۶۹۱ سهم به ارزش ۲۷۸‌میلیارد و ۳۵۲‌میلیون ریال به کارمندان و کارگران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مدت یادشده واگذار شد.

بر اساس این گزارش از میان ۳۴ هزار و ۲۴۵‌میلیارد و ۲۶‌میلیون ریال سهم واگذار شده در بهار و تابستان سالجاری، ‌۳۹‌میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۹۵ سهم به ارزش ۱۸۹‌میلیارد و ۶۷۰‌میلیون ریال، ۱۸۹‌میلیون و ۶۷۶ هزار و ۶۱۹ سهم به ارزش ۳۶۰‌میلیارد و ۶۷۹‌میلیون ریال و نیز ۳۵ هزار و ۳۰۴ سهم به ارزش ۳۱‌میلیون ریال در قالب سهام ترجیحی به ترتیب به کارگران و کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ملی صنایع پتروشیمی و سازمان خصوصی سازی واگذار شد.