ایسنا- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ابراز تاسف از پلمب شدن کارخانه ساخت ژنراتور مپنا توسط شهرداری منطقه ۳ کرج گفت: این کارخانه یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت مپنا در زمینه ساخت نیروگاه محسوب می‌شود و دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده کشور در صنعت برق بدون وجود این کارخانه امکان‌پذیر نیست. علی‌آبادی افزود: در صورت ادامه تعطیلی آن خاموشی در تابستان سال آینده اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که هرگونه ایجاد خلل در فعالیت کارخانه ژنراتورسازی مپنا به روند پیشرفت صنعت برق کشور آسیب می‌رساند، عنوان کرد: دولت با اختصاص منابع مالی تا حدود زیادی مشکلات مالی صنعت برق کشور را برطرف کرده است، حال در چنین شرایطی دیگر سازمان‌ها و نهادهای کشور نیز باید به مسوولیت خود عمل کرده و در روند پیشرفت صنعت برق مانع ایجاد نکنند.

علی‌آبادی با بیان این‌که وزارت نیرو انتظار دارد، سایر دستگاه‌ها نیز اهمیت صنعت برق را درک کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌‌رغم همه تلاش‌های انجام شده، تا جایی که اطلاع دارم، کارخانه ژنراتورسازی مپنا همچنان تعطیل و پلمب است.

معاون وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، کارخانه ژنراتورسازی مپنا به دلیل پرداخت نکردن عوارض خود به شهرداری کرج پلمب شده است، گفت: حتی اگر چنین باشد، این کار درست نیست که شهرداری کرج اقدام به پلمب یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های صنعتی شرکت مپنا که نقش مهمی در نیروگاه‌سازی دارد، کند و بهتر بود که برای دریافت مطالبات خود از روش‌های دیگری استفاده

می‌کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین با اشاره به این‌که تعطیلی این کارخانه لطمه زیادی به بیش از هزار کارگر و مهندس آن می‌زند، گفت: قبل از پلمب این کارخانه با محاکم قضایی مکاتباتی انجام داده و از آن‌ها خواستیم تا فرصت کافی به کارخانه داده شود و امیدوار هم بودیم که با شهرداری کرج به تفاهم برسیم، اما متاسفانه شهرداری کرج اقدام به پلمب این کارخانه کرد.

این مقام مسوول یادآور شد: از اوج مصرف سال جاری تا اوج مصرف سال آینده شرکت مپنا باید حدود ۴ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ایجاد کند که بدون فعالیت کارخانه ژنراتورسازی این شرکت، اضافه کردن چنین میزانی به ظرفیت تولید برق در کشور امکان‌پذیر نیست.

کارخانه ژنراتورسازی شرکت مپنا یکشنبه هفته گذشته از سوی شهرداری منطقه ۳ کرج به دلیل آن‌چه که پرداخت نکردن عوارض ذکر شده، پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است.