گروه بورس - مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت اصفهان از تعدیل مثبت با اهمیت این شرکت خبر داد.

«منوچهر آقانژاد» در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص دلایل توقف نماد معاملاتی این شرکت گفت: ما تعدیل مثبت با اهمیت داریم که البته سعی می‌کنیم اطلاعات مرتبط با آن را تا پایان وقت اداری امروز به سازمان بورس اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که رقم تعدیل مثبت شرکت چه قدر است؟ گفت: هنوز محاسبات دقیق در خصوص رقم تعدیل، نهایی نشده چرا که مسوولان پالایش و پخش محاسبات مربوطه را انجام می‌دهند و در صورت قطعی شدن به زودی به بازار اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد زمان نهایی اعلام گزارش‌های ۶ماهه و ۹ماهه شرکت هم گفت: ما گزارش‌های ۶ماهه اول را به سازمان ارائه کرده‌ایم که براساس آن موفق شدیم مبلغ ۱۰۳۰ ریال از ۱۶۰۷ ریال EPS امسال را پوشش دهیم.

از سوی دیگر «امیر حمزه مالمیر»، رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس هم در گفت‌و گوی دیگری با خبرنگار ما دلیل اصلی توقف نماد «شپنا» را تعدیل عنوان کرد و افزود: شرکت هنوز اطلاعات و رقم دقیق تعدیل را به ما اعلام نکرده که براساس توافقاتی که انجام شده، قرار است این اطلاعات تا پایان امروز به دست سازمان برسد.

وی افزود: علاوه بر رقم تعدیل به دنبال این هستیم که گزارش‌های ۶ماهه و ۹ماهه شرکت را نیز به بازار اعلام کنیم. گرچه شرکت هنوز برای اعلام EPS سال ۸۸، فرصت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شرکت تنها رقم تعدیل را اعلام کرد و گزارش‌های دوره‌ای ۶ماهه و ۹ماهه را به سازمان ارسال نکرد، آیا همچنان هم نماد بازگشایی می‌شود یا نه، گفت: ما به دنبال گرفتن اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت و اعلام آن به بازار هستیم. البته بخشی از صورت سود و زیان شرکت به سازمان بورس رسیده است.