گروه بورس - سرمایه سیمان شرق از مبلغ ۴۲۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۴۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.

براساس گزارش سازمان بورس، به دنبال این افزایش سرمایه، پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷، با ۴۳۲ریال کاهش به رقم ۴۳۳ریال رسید.همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ «شرق» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات دریافتی، شرکت طرح احداث یک خط تولید به ظرفیت سه هزارو ۳۰۰تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ یک هزارو ۵۰۷میلیارد ریال در دستور کار دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ یک هزارو ۴۹۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با ۸۹درصد پیشرفت کار، پیش‌بینی می‌شود طی سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد.

همچنین هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد مبلغ ۱۲۸میلیاردو یکصد میلیون ریال(به ازای هر سهم ۱۵۲ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم گروه «شرق» نیز برای سال مالی ۸۷ با سرمایه ۸۴۰میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ ۴۶۲ریال اعلام شده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی و سود ویژه تلفیقی (پس از کسر سهم اقلیت) ۴۶درصد افزایش نشان می‌دهد.