ایسنا - روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در پاسخ به مطالب مطرح شده در مورد آنکه در بودجه سال ۸۸ آثاری از واگذاری در حوزه مخابرات مشاهده نمی‌شود، ضمن رد این امر توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس این اعلام چون تاکنون اکثریت سهام شرکت مخابرات ایران همچنان متعلق به دولت است، بنابراین بودجه آن باید در لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور پیش‌بینی و درج شود.

بدیهی است در هر مقطع زمانی هر یک از شرکت‌های دولتی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها به بخش خصوصی واگذار شود، از آن زمان به بعد الزام به رعایت بودجه مصوب را نخواهند داشت. ولی تا آن زمان طبق قانون در لایحه بودجه منظور می‌شوند و این قاعده عمومی بوده و شرکت مخابرات هم مشمول آن است. در برخی اظهارات بیان شده برای تحول در حوزه وزارت ارتباطات باید از محل درآمدهای این وزارتخانه اعتبار تامین شود، که گفتنی است بودجه کل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل درآمد عمومی و منابع داخلی در مجموع در لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ حدود ۴۸۹۲‌‌میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که نسبت به سال ۱۳۸۷ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به موجب همین گزارش با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان درآمدهای وزارتخانه یاد شده از ارائه خدمات افزایش یابد، سهم منابع داخلی هم در بودجه سال ۸۸ افزایش یافته است.