مهر - شورای عالی اصل ۴۴ آیین‌نامه اجرایی نحوه هزینه کرد اعتبارات مربوط به آموزش، ترغیب، تشویق و پاداش کارکنان سازمان خصوصی‌سازی را تصویب کرد.

شورای عالی اجرای سیاست‌‌‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی بنا به پیشنهاد هیات واگذاری و به استناد تبصره «۴» ماده «۲۷» قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، آیین‌نامه اجرایی نحوه هزینه کرد اعتبارات مربوط به آموزش، ترغیب، تشویق و پاداش کارکنان سازمان خصوصی‌سازی را تصویب کرد.

بر اساس تبصره ۴ قانون اصل ۴۴، دولت مجاز است برای آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی، ترغیب و تشویق و پاداش کارکنان سازمان خصوصی سازی، هر ساله یک ردیف اعتبار در قانون بودجه منظور کند. اعتبارات این ردیف طبق آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد هیات واگذاری به تصویب شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی خواهد رسید، هزینه می‌‌شود.

بر اساس این آئین‌نامه، به کارکنان سازمان خصوصی‌سازی بابت آموزش‌های ویژه و تخصصی کوتاه مدت، تا سقف ۸۰ ساعت در هر سال، مبلغی معادل حداکثر دو ماه و نیم حقوق و مزایای مستمر ماهانه به تشخیص مدیرعامل سازمان از محل اعتبارات موضوع این آیین‌نامه پرداخت خواهد شد.

در صورت اعزام کارکنان سازمان خصوصی‌سازی به خارج از مرکز (در داخل کشور) برای اجرای دوره‌های آموزشی و یا تدریس، علاوه بر سقف‌های تعیین‌ شده در مقررات مربوط، هزینه‌های اقامت، غذا و ایاب و ذهاب آنان قابل پرداخت است.