هلدینگ پتروشیمی نیمه دوم 88 بورسی می‌شود

فارس - اساسنامه هلدینگ پتروشیمی ۴هزار میلیارد تومانی به تایید مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید تا بعد از تصویب در وزارتخانه‌‌های نفت و اقتصاد، واگذاری آن در اواخر نیمه دوم سال ۸۸ فراهم شود.

شرکت هلدینگ پتروشیمی با سرمایه چهار هزار میلیارد تومانی در حالی پیش از این درخواست پذیرش در بورس رابه سازمان و شرکت بورس ارایه کرده بود که اساسنامه جدید این شرکت اخیرا مورد تایید مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی واقع شد تا ظرف‌‌ روزهای آینده به وزارتخانه‌‌های نفت و اقتصاد ارسال شود. این در حالی است که متولیان راه اندازی این هلدینگ مذاکراتی را با مدیران شرکت بورس انجام داده و در رابطه با پذیرش در بورس این هلدینگ بزرگ پتروشیمی جلسه را برگزار خواهند کرد.

به گفته مسوولان این هلدینگ، واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی ۴هزار میلیارد تومانی در اواخر نیمه دوم سال ۸۸ عملی خواهد شد که در این صورت و با حضور این شرکت در بازار سهام، بعد از شرکت مخابرات دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی خواهد بود.

همزمان با این اقدام ۷۰ شرکت وابسته به ملی صنایع پتروشیمی در حال تجدید ارزیابی هستند.

بر اساس مصوبات هیات واگذاری، از ۴۵ شرکت و طرح وابسته به ملی صنایع پتروشیمی، ۱۷ شرکت پتروشیمی مانند پتروشیمی خراسان و تبریز به صورت جداگانه قیمت گذاری خواهند شد و ۱۳ شرکت به همراه ۱۸ طرح تا قبل از بهره‌برداری به شرکت هلدینگ پتروشیمی واگذار خواهند شد.