فارس - عرضه بلوک ۱۸/۵۱ درصدی سهام صدرا شنبه آینده انجام نمی‌‌‌شود و این اقدام به ۵ اردیبهشت ماه موکول شد.

براساس اعلام قبلی مسوولان سرمایه‌‌گذاری بانک ملی ایران قرار بود شنبه آینده اولین عرضه عمده سهام شرکت‌‌های بورسی درسال ۸۸ به بلوک ۱۸/۵۱ درصدی سهام صدرا اختصاص یابد اما این عرضه در روز یاد شده انجام نخواهد شد.

پیگیری‌‌ها حاکی است براساس آیین‌نامه عرضه عمده سهام ، حداقل یک هفته قبل از زمان عرضه باید آگهی عرضه سهام توسط شرکت بورس اعلام و در پایگاه اطلاع رسانی آن درج شود اما به دلیل طی نشدن این فرآیند در روزهای گذشته، عرضه سهام صدرا درروز شنبه ۲۹ فروردین ماه رخ نخواهد داد.

علی صحرایی مدیربازار شرکت بورس دلیل به تعویق افتادن عرضه سهام صدرا را اعلام کرد.

وی گفت : دلیل اصلی به تعویق افتادن عرضه بلوک ۱۸/۵۱ درصدی سهام صدرا در وثیقه بودن سهام بود که باید توسط سهامدارعمده (شرکت سرمایه‌‌گذاری بانک ملی ایران) سهام آزاد می‌‌‌شد تا امکان درج آگهی در سایت شرکت بورس فراهم شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهام صدرا روزهای گذشته از وثیقه خارج شد، عرضه سهام مدیریتی این شرکت درروز شنبه مورخ ۵اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران اصالتا و وکالتا ۷۶۷میلیون و ۶۶۲هزارو ۸۶۲سهم صدرا را ( معادل ۱۸/۵۱ درصد ) به ارزش پایه ۷۶‌‌میلیاردو ۷۶۶‌‌میلیون تومان از طریق شرکت کارگزاری خود روی میز فروش می‌‌‌گذارد. این واگذاری به طور یکجا و به صورت نقد یا نقد و اقساط بوده و قیمت پایه هر سهم صدرا ۱۰۰ تومان تعیین شده است. مجموعه بانک ملی در ۶بهمن ۸۲ بلوک ۳۵ درصدی شرکت صدرا را به ارزش ۴۰۷‌‌میلیارد تومان ( هر سهم ۲۳۳۰ تومان) خریداری کرده بود؛ اما حاضر به فروش بلوک ۵۱درصدی به ارزش ۷۶‌‌میلیارد تومان شده است.

احتمال حضور قرارگاه خاتم

مدیرعامل کارگزاری بانک ملی که فروشنده این تعداد از سهام خواهد بود. با بیان این مطلب گفت: با توجه به آیین‌نامه عرضه عمده سهام شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار، حداقل یک هفته پیش از عرضه باید آگهی عرضه سهام توسط شرکت بورس اعلام و در پایگاه اطلاع‌رسانی آن درج شود، بنابراین زمان عرضه این تعداد از سهام شرکت صنعتی دریایی به تاخیر افتاد تا اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. به علاوه اطلاعات لازم در خصوص سود پیش‌بینی شده شرکت و سایر اطلاعات درخواستی نیز باید به بورس ارسال شود.

علی روحی در خصوص مشتری این تعداد از سهام ابراز داشت:‌ بر اساس توافق صورت گرفته، به احتمال زیاد قرارگاه خاتم‌الانبیا خریدار این بلوک مدیریتی خواهد بود. اما به هر حال باید تا روز عرضه منتظر ماند،‌ چراکه امکان حضور خریدار جدید وجود دارد.