گروه بورس - شرکت پاکسان در دوره سه ماه منتهی به پایان اسفندماه 87 توانست 10درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم سالانه خود را پوشش دهد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شپاکسا»، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان آذرماه 88 با سرمایه 135میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ یک هزارو 55ریال اعلام کرده که در دوره سه ماه مزبور 101ریال آن را پوشش داده است.
همچنین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی دوره مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت با سه درصد افزایش نسبت به سال 87 به رقم 13میلیاردو یکصد میلیون ریال رسیده است که «شپاکسا» در سه ماهه نخست سال 25درصد آن را پوشش داده است. شرکت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال 87 را مبلغ 12میلیاردو 683میلیون ریال (معادل 11درصد از سود خالص و به ازای هر سهم مبلغ 94ریال) اعلام کرده بود که این درآمد را ناشی از سود سپرده‌های بانکی درنظر گرفته است.
همچنین پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه برای سال مالی ۸۸ به مبلغ ۷۰میلیاردو ۵۵۷میلیون ریال (معادل ۵۰درصد سود خالص و به ازای هر سهم مبلغ ۵۲۳ریال) است که این مبلغ به طور عمده شامل سود حاصل از فروش دفتر مرکزی شرکت است.
هیات‌مدیره پاکسان درنظر دارد مبلغ 62میلیاردو 859میلیون ریال از سود عملکرد سال مالی 88 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.