گروه بورس - فولاد خوزستان بودجه امسال را با کاهش پیش بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش بینی سود هر سهم امسال «فخوز» با ۹۰درصد کاهش در مقایسه با سال مالی قبل به طور خالص مبلغ ۱۲۷ریال پیش‌بینی شده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد شرکت برای سال مالی ۸۸در مقایسه با عملکرد واقعی حسابرسی نشده سال مالی قبل از ۲۳درصد کاهش درآمد حاصل از فروش، ۳درصد کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته و۸۲ درصد کاهش سود عملیاتی برخوردار است.

شرکت دلایل این تغییرات را کاهش نرخ فروش، افزایش مقدار تولید و فروش محصولات، کاهش نرخ خرید مواد اولیه و کمکی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تغییر در ترکیب مصرف مواد فلزی و افزایش استفاده از تسهیلات بانکی اعلام کرده است.

شرکت در خصوص پیش بینی نرخ خرید سنگ آهن برای پیش بینی سال مالی ۸۸ از معادن داخلی کشور اعلام کرده است که هر تن سنگ آهن گل‌گهر به مبلغ ۳۰۲هزارو ۴۰۰ریال، هر تن سنگ آهن شرکت چادرملو به مبلغ ۳۶۱هزارو۲۰۰ریال وهر تن سنگ آهن بافق به مبلغ ۳۱۹ هزارو۲۰۰ریال در پیش‌بینی سال مالی مزبور شرکت منظور شده است .

این در حالی است که شرکت چادرملودر اطلاعات پیش بینی سال مالی ۸۸نرخ فروش پیش بینی شده هر تن سنگ آهن را به فخوز مبلغ ۵۶۷هزار۶۰۰ریال و گل گهر نیز این پیش بینی را مبلغ ۴۷۵ هزار و ۲۰۰ریال به ازای هر تن اعلام کرده اند.