ایسنا - صندوق ضمانت صادرات ۳۰۰‌‌میلیارد ریال از سهام فولاد مبارکه را که پیش از این به عنوان جایزه صادراتی به صادرکنندگان فروخته شده بود، خریداری کرد.

سیدکمال سید‌علی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات، از خرید ۳۰۰‌‌میلیارد ریال سهام فولاد مبارکه از سوی صندوق ضمانت صادرات خبر داد.

وی گفت: خرید این سهام با هدف پرداخت نقدی جوایز صادرکنندگان بوده و این مبلغ در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است. سیدعلی تاکید کرد: با خرید ۳۰۰‌‌میلیارد ریال سهام فولاد مبارکه از سوی صندوق ضمانت صادرات؛ سازمان توسعه تجارت امکان بهتری برای پاسخگویی به صادرکنندگان خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به نشست مشترک اعضای هیات مدیره این صندوق با وزیر بازرگانی عنوان کرد: با توجه به عملکرد یک‌ ‌میلیارد دلاری این صندوق در سال ۸۷ ، عملکرد پوشش‌های صندوق مورد تایید و تقدیر وزیر بازرگانی قرار گرفته است؛ چرا که میزان پوشش‌‌های صندوق در سال ۸۷ چندین برابر رشد نشان می‌دهد.

سیدعلی عنوان کرد: پیش‌بینی و هدف سال جاری صندوق ضمانت صادرات بیش از یک‌‌میلیارد و ۷۰۰‌‌میلیون دلار خواهد بود که نشان می‌دهد صندوق ضمانت صادرات به استانداردهای پوشش بیمه‌ای کشورهای توسعه یافته نزدیک تر شده و در منطقه بعد از ترکیه در مقام دوم قرار گرفته است.