گروه بورس- شرکت پالایش نفت اصفهان در آخرین گزارش خود 176ریال پیش‌بینی سودآوری امسال خود را افزایش داد.
بنابرگزارش اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس، «شپنا» بیش از این، مبلغ ۱,۳۱۸ریال را به عنوان پیش‌بینی سود سال ۸۸ خود اعلام کرده بود که با افزایش ۱۷۶ریال این رقم در حال حاضر به ۱,۴۹۴ریال رسیده است.

همچنین شرکت در اطلاعیه‌ای که برای تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال منتشر کرده، سود سال 88 را نیز با افزایش 97ریالی پیش‌بینی کرده است.مطابق این تعدیل، رقم سود سال 87 «شپنا» از 1803ریال به مبلغ 1900ریال رسید.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۸ نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۴درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۷درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۱درصد کاهش و سودخالص ۲۱درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است که طرح‌های بنزین‌سازی، توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان و طرح حفظ ظرفیت و بهبود عملیات پالایشگاه اصفهان را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری 4هزار و 54میلیارد و 341میلیون ریال و در مرحله بعد با 6هزار و 74میلیارد و 272میلیون ریال و در آخر نیز با 846میلیارد و 992میلیون ریال در دستور کار دارد. طرح‌های یاد شده به ترتیب 35، 7 و 88درصد پیشرفت کار داشته‌اند. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ماه 88 را در 18 اسفند ماه 87 مبلغ 1.318ریال اعلام کرده که دلیل عمدتا ناشی از احتساب تفاوت تخفیف مندرج در قانون بودجه (6درصد) نسبت به مفروضات قبلی (5درصد) اعلام شده است.
خرید نفت خام در سال ۸۸ (مطابق بند ۷ قانون بودجه سال ۸۸) براساس ۹۴درصد فوب خلیج‌فارس محاسبه شده است. شرکت در اطلاعات قبلی خرید نفت خام در سال ۸۸ را براساس ۹۵درصد فوب خیلج فارس در نظر گرفته بود.