گروه بورس - شرکت ساختمان اصفهان قصد دارد نسبت به افزایش سرمایه تا میزان 200میلیارد ریال اقدام کند.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، ساختمان اصفهان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۱۶۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۹۹ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان دوره سه ماه منتهی به آذرماه ۸۷ توانست معادل ۱۰درصد سود هر سهم را پوشش دهد.

این درحالی است که سود محقق شده هر سهم ساختمان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 53درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین درآمد حاصل از فروش ساختمان اصفهان نیز در این دوره سه ماهه با کاهش 73درصدی در مقایسه با دوره سه ماهه سال مالی قبل معادل 8درصد بودجه امسال را محقق کرده است.
شرکت دلایل تغییر اطلاعات سال مالی ۸۸ نسبت به اطلاعات قبلی را بابت انتقال درآمد حاصل از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و خارج از بورس از درآمدهای متفرقه به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد ساختمان اصفهان سال مالی 88 نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش واحدهای مسکونی و زمین یک درصد افزایش، بهای تمام شده ساختمان و زمین فروش رفته 38درصد افزایش، سود عملیاتی 62درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 29درصد افزایش نشان می‌دهد.
پیش‌بینی تقسیم سود امسال ساختمان اصفهان ۱۰درصد از سود خالص اعلام شده است. شرکت ساختمان اصفهان پیش‌بینی کرده است در بودجه امسال از ۱۱پروژه در دست اجرا مبلغ ۱۱۰میلیاردو ۸۹۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند.