گروه بورس- شرکت گلتاش در بودجه ۸۸ با وجود افزایش ۱۸درصدی در پیش‌بینی فروش از ۱۸درصد کاهش در پیش‌بینی سود خالص شرکت خبر داده است. بنابر اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، گلتاش درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذرماه امسال را با

۴۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۸۷ ریال پیش‌بینی کرده است که در عملکرد سه‌ماه منتهی به اسفندماه توانست ۲۰درصد آن را محقق کند. شایان ذکر است که شرکت دلایل تغییر در جزئیات پیش‌بینی را تولید و مصرف مواد اولیه (که در عملکرد شرکت وجود دارد لیکن جزو اقلام فروش محسوب نمی‌شود) اعلام کرده است. شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد معادل ۴۵درصد سود قابل تخصیص سال مالی ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است که طرح توسعه ظرفیت تولیدی (شامل ۴هزار تن صابون، ۱۷هزار تن شامپو، یک‌هزار تن خمیردندان، دوهزار تن سدیم لوریل سولفات و ۱.۲۰۰ تن گلیسیرین) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۶۴میلیارد ریال، با ۳۰درصد پیشرفت ریالی و ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی را در دست اجرا دارد. شایان ذکر است که شرکت اثرات سودآوری طرح فوق‌الذکر را اعلام نکرده است. گلتاش در ۱۲ آذرماه ۸۷ اعلام نموده بود که طی سال مالی ۸۸، افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل اندوخته توسعه و تکمیل را در دست بررسی دارد، لیکن مطابق اطلاعات دریافتی اخیر افزایش سرمایه فوق‌الذکر از برنامه خارج شده است. شرکت اعلام کرده است، طی سال مالی ۸۸ مبلغ یک‌میلیارد ریال بابت مسائل مالیاتی و سایر اقلام سنواتی، به عنوان تعدیلات سنواتی پیش‌بینی شده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد گلتاش برای سال مالی منتهی به آذرماه ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی دوره مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸درصد افزایش، قیمت تمام شده کالای فروش‌رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۴درصد کاهش و سود خالص ۱۸درصد کاهش نشان می‌دهد.