گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ۹/۹۱درصد سهام خود را در گروه انبوه‌سازی املاک و مستغلات متمرکز

کرده است. به گزارش بورس و اوراق بهادار، جمع سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در سهام شرکت‌های بورسی طی فروردین‌ماه با افت بهای تمام شده و ارزش بازار همراه بود.

بر این اساس، بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های مزبور که در ابتدای دوره معادل ۵۲میلیارد و ۷۹میلیون ریال بود در پایان دوره ۶میلیارد و ۵۴۱میلیون ریال کاهش یافت.

همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها که در ابتدای فروردین‌ماه معادل ۳۱میلیارد و ۳۳۴میلیون ریال بود در پایان دوره به ۲۹میلیارد و ۴۳۵میلیون ریال کاهش یافت.

بنابراین گزارش «ثمسکن» شرکت‌های بورسی دکتر عبیدی، کشتیرانی ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، سیمان تهران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه معادن و فلزات، ملی صنایع مس ایران، سنگ‌آهن گل‌گهر، البرزدارو، سیمان شمال، سرمایه‌گذاری امید، ذغال‌سنگ نگین طبس، لاستیک دنا، گیلان پاکت، حمل‌و‌نقل توکا، صنایع آذرآب، سیمان هگمتان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه شهری توس‌گستر و سیمان سپاهان را در پرتفوی خود دارد. همچنین ۳۲ شرکت غیربورسی نیز جزو پرتفوی «ثمسکن» هستند.

بنابراین گزارش سرمایه‌گذاری مسکن سهام شرکت توسعه شهری توس‌گستر را در فروردین‌ماه به پرتفوی خود افزود. این شرکت همچنین سهام سیمان سپاهان و توسعه شهری توس‌گستر را به ارزش دوهزارو ۳۳۶میلیون ریال در فروردین‌ماه واگذار کرد.