فارس - قرارگاه خاتم دیروز و در آخرین مهلت تعیین شده با پرداخت ۸/۲۱‌‌میلیارد تومان وجه نقد، قطعیت معامله

۱۸ /۵۱ درصدی سهام صدرا را بعد از ۹ روز کاری محرز کرد. قرارگاه خاتم الانبیا در حالی روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه بدون وجود رقیبی اقدام به جمع آوری ۷۶۷‌‌میلیون و ۶۶۲هزارو ۸۶۲ سهم صدرا در قالب بلوک ۱۸/۵۱ درصدی کرد که براساس شرایط تعیین شده دیروز و بعد از ۹ روز کاری باید ۳۰ درصد از وجه نقد معامله ۷۶‌‌میلیارد تومانی را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز می‌‌‌کرد که با توجه به ارایه ۵‌‌میلیارد تومان ضمانت بانکی و ۳ درصد سپرده نزد کارگزار، دیروز باید ۲۱‌‌میلیارد و ۸۶۸‌‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را واریز می‌‌‌کرد.

بر همین مبنا، این قرارگاه در همین روز اقدام به واریز وجه باقی مانده بخش نقدی معامله کرد و مدارک مربوط را به شرکت بورس تحویل داد تا رسما صاحب اصلی و جدید صدرا شناخته شود.

این در حالی است که قرار گاه خاتم بعد از خرید بلوک ۶/۵ درصدی سهام صدرا از سوی مهر اقتصاد ایرانیان، دو روز گذشته یک بلوک دیگر و ۵۸/۶ درصدی سهام صدرا را به ارزش ۸/۱۲‌‌میلیارد تومان از صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز خریداری کرد تا درصد مالکیت خود از صدرا را به بیش از ۵۷ درصد برساند. با این اوصاف باید ظرف هفته‌‌های آینده منتظر برگزاری مجمع فوق العاده صدرا و تعیین هیات مدیره جدید صدرا بود.