مجوز تشکیل دو تعاونی جدید سهام عدالت در استان تهران صادر شد

مهر - مدیرکل تعاون استان تهران از صدور مجوز تشکیل دو تعاونی جدید سهام عدالت در شهرستان‌‌های تهران و کرج از سوی وزارت تعاون خبر داد. محمود حیدری از برنامه‌ریزی برای تشکیل دو تعاونی جدید سهام عدالت در شهرستان‌‌های تهران و کرج خبر داد و گفت: به دلیل گستردگی و حجم بالای کار در استان تهران، تشکیل دو تعاونی جدید سهام عدالت هدف‌گذاری شده است.

مدیر کل تعاون استان تهران اظهار داشت: یکی از این تعاونی‌‌های جدید سهام عدالت به امور مربوط به نیروهای مسلح خواهد پراخت به نحوی که ۹۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت سهام عدالت در این تعاونی سازماندهی خواهند شد.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش به امکان تشکیل تعاونی جدید دیگر سهام عدالت در کرج اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون در شهرستان کرج از ابتدای توزیع برگه‌‌های سهام، ۲۸۰ هزار نفر به عضویت تعاونی‌‌های سهام عدالت درآمده‌اند که از این طریق امکان سازماندهی تعداد بیشتری از واجدین شرایط فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به اقدام برای تشکیل مجامع شرکت‌‌های تعاونی سهام عدالت استان تهران برای تعیین هیات مدیره‌‌های جدید پرداخت و بیان داشت: به صورت عمومی‌‌‌دوره تصدی هیات مدیره‌‌های تعاونی‌‌ها در نیمه ابتدای سال جاری به اتمام خواهد رسید که از این طریق امکان تعیین مدیران جدید در تعاونی‌‌ها با نظر اعضاء فراهم می‌‌‌شود.

مدیر کل تعاون استان تهران از ثبت نام یک ‌‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفری واجدان شرایط دریافت سهام عدالت در استان تهران در پایان مرحله چهارم توزیع برگه‌‌های سهام عدالت خبر داد و افزود: دو تعاونی جدید سهام عدالت با مجوز وزارت تعاون در شهرستان‌‌های تهران و کرج راه‌اندازی می‌‌‌شوند.

حیدری طولانی بودن چرخه برگزاری مجامع شرکت‌‌های تعاونی سهام عدالت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر سازوکارهای اجرایی چگونگی برگزاری مجامع با کمک تعاونی‌‌ها و اتحادیه‌‌ها در دست تهیه است تا از این طریق امکان برگزاری مجامع تعاونی‌‌های سهام عدالت استان تهرن فراهم شود.

توزیع سهام عدالت در میان تمامی مددجویان بهزیستی

درهمین ارتباط مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور نیز اعلام کرد: در مرحله دوم توزیع سهام عدالت، با اختصاص ۹۴۰ هزار برگه سهام جدید، تمام مددجویان سازمان بهزیستی که تا زمان ارسال اسامی به سازمان خصوصی‌سازی به صورت مستمر از بهزیستی کمک هزینه ماهانه دریافت می‌کردند، سهام عدالت گرفتند.

دکتر محمد عباسی با بیان این مطلب به ایسنا افزود: در مرحله اول توزیع سهام عدالت در سال ۸۵ با همکاری بهزیستی استان‌ها، تمامی آمار و اطلاعات مربوط به مددجویان تحت‌پوشش، برای سازمان خصوصی‌سازی کشور ارسال شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

وی تعداد دریافت‌کنندگان سهام عدالت در مرحله اول توزیع سهام را ۹۱۷ هزار مددجو و سقف هر سهم را برای هر مددجو یک میلیون تومان و برای هر خانوار تا سقف پنج میلیون تومان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از آن جایی که هنوز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مددجوی دیگر در اولویت دریافت سهام عدالت قرار داشتند، بار دیگر اطلاعات مددجویان تحت‌ پوشش برای سازمان خصوصی‌سازی ارسال شد که در مرحله اول پایش، ۱۶۵ هزار نفر حذف شدند.

عباسی در مورد علت حذف این مددجویان گفت: بسیاری از روستاییان در مراحل بعدی نیز مشمول دریافت سهام عدالت شده بودند که اسامی آن‌ها هم در لیست سازمان و هم در لیست روستاییان قرار داشت که همین موضوع باعث شد تا اسامی تکراری از فهرست سازمان حذف شود.

وی همچنین از حذف ۱۳۷ هزار نفر دیگر به دلیل مغایرت اطلاعات سازمان بهزیستی با اطلاعات مندرج در سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: با اصلاح و تکمیل اطلاعات ۳۵ هزار نفر از این تعداد، در مجموع سهام عدالت برای ۹۴۰ هزار نفر صادر و بین آن‌ها توزیع شد.