فارس - مدیر بازار شرکت بورس گفت: دیروز دو درصد سهام فولاد مبارکه بابت طلب سود جوایز صادراتی به ارزش ۷۱‌‌میلیارد تومان به صندوق ضمانت صادرات ایران واگذار شد‌‌.

علی صحرایی اظهار داشت‌‌: در جریان معاملات دیروز طی ۳۸۰‌‌میلیون و ۹۵ هزار سهم فولاد مبارکه به ارزش ۷۱‌‌میلیارد و ۶۹۵‌‌میلیون تومانی به عنوان جوایز صادراتی به تعدادی از صادرکنندگان واگذار شد. وی گفت‌‌: این نقل و انتقال بابت طلب سود جوایز صادراتی از طرف ایمیدرو واگذار شده است. بر اساس گزارش مدیریت بازار، معادل ۴/۲‌‌درصد از سهام فولاد مبارکه با قیمت میانگین برابر یک هزارو ۸۸۲ ریال روز گذشته به صادرکنندگان جایزه داده شد.

هیات وزیران در بهمن سال گذشته به پیشنهاد وزارت بازرگانی و به استناد ماده ۱۳۸ قانون اساسی مصوبه‌‌ای را ابلاغ کرد که براساس آن وزارت بازرگانی مجاز باشد باقی‌مانده اصل سود سهام ۸۶ فولاد مبارکه را که در مجمع عمومی سالانه تصویب شده بود دریافت و جهت پرداخت به جوایز صادراتی هزینه کند.

از سوی دیگر بر اساس این مصوبه وزیر بازرگانی باید نسبت به تصمیم‌گیری در مورد تشخیص باقیمانده سهام فولاد مبارکه و سودهای متعلقه بر آن و مدیریت بر نحوه واگذاری و فروش سهام آن اقدام کند.