گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس آخرین روز کاری هفته را با رونق گروه ساختمانی و صدرنشینی نمادهای این گروه در شرایط مثبتی به پایان برد، به طوری که ارزش کل معاملات این بازار با دادوستد بیش از 65 میلیون برگه اوراق بهادار به 242 میلیارد ریال رسید؛ هرچند باوجود افزایش قابل توجه حجم دادوستدها در مقایسه با روز سه‌شنبه، ارزش معاملات روز چهارشنبه با کاهش همراه بود.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار دیروز ساختمانی‌های حاضر در فرابورس از جمله آس‌پ، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و سرمایه‌گذاری مسکن تهران با صف خرید روبه‌رو شدند.
امتیاز تسهیلات بانک مسکن نیز از این رونق صنعت ساختمان بی‌نصیب نمانده و پس از مدت‌ها با افزایش نرخ روبه‌رو شدند. از سوی دیگر ذوب‌آهن اصفهان به‌رغم حرکت متعادل در ابتدای معاملات با مبادلات پرحجم 51 میلیون سهمی و صف خرید به کار خود پایان داد.
افزون بر این، به دنبال توقف نماد معاملاتی پالایش نفت تهران، سهامداران به نماد پالایش نفت شیراز خوش‌بین شده و به این ترتیب از ابتدای ساعات معاملاتی دیروز این نماد با صف خرید روبه‌رو شد به طوری که در پایان صف خرید آن به ۹/۲ میلیون سهم رسید. در بازار ابزارهای مالی نیز گواهی سپرده انصار با مبادلات ۳/۱۳ میلیارد ریالی همچنان مورد توجه سهامداران بود. اوراق اجاره سامان، اجاره امید، اجاره ماهان۲ و اجاره مپنا نیز معاملاتی در محدوده ۶ تا ۸ میلیارد ریال را به ثبت رساندند. علاوه بر این روز گذشته نماد معاملاتی شرکت مرجان کار، پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی ۱۳۹۱، با ۱۵ درصد افت بازگشایی شد. در مجموع روز گذشته از بین کل نمادهای معاملاتی، ۴۰ نماد با نوسان مثبت، ۸ نماد با نوسان منفی و ۲۸ نماد بدون تغییر نرخ به کار خود پایان دادند.