گروه بورس- اعظم شریفی: معاملات پرحجم گروه ساختمانی در کنار رونق معاملات اوراق مشارکت، افزایش حجم و ارزش بازار دیروز فرابورس را رقم زد.
به گزارش خبرنگار ما، ارزش معاملات دیروز فرابورس با جابه‌جایی ۳۶ میلیون اوراق بهادار از ۴۸۰ میلیارد ریال گذشت.

در بازار دیروز صف‌های خرید گروه ساختمانی از ابتدای معاملات نمادهای این گروه را با نوسان مثبت 5 درصدی همراه ساخت، تا 11 میلیون سهم دادوستد شده این گروه معادل 30 درصد از حجم معاملات دیروز فرابورس را به خود اختصاص دهند. در این بین نمادهای آس‌پ، مسکن شمال شرق، مسکن تهران به همراه باغمیشه با نوسان مثبت روند پرحجمی را شاهد بودند و با صف‌های خرید پرحجم به کار خود پایان دادند. همچنین صف خرید سرمایه‌گذاران مسکن تهران با حجم 3 میلیونی سنگین‌تر بود. از سوی دیگر ذوب‌آهن در معاملات دیروز همچنان با حجم 7/15 میلیون سهمی ارزشی معادل 44 میلیارد ریال را برای فرابورس به همراه داشت.
در کنار گروه ساختمانی نماد بیمه‌ دی هم دیروز بر مدار مثبت بود و با دادوستد ۵/۴ میلیون سهمی رشد قیمتی معادل ۱۳۱ ریالی را به ثبت رساند. از سوی دیگر قند شیروان با عرضه صف خرید خود در پایان معاملات شاهد افزایش ۷/۳ درصدی بود.
در بازار ابزارهای نوین نیز دیروز معاملات نمادهای ماهان2 و گواهی سپرده انصار ارزشی معادل 300 میلیارد ریال را به همراه داشتند که سهم بسزایی را در افزایش ارزش معاملات فرابورس ایفا کردند.
در همین حال، در بازارپایه نیز نمادهای پارس آریان، بهشت پارس و توسعه شمال معاملات پرحجمی را شاهد بودند.