گروه بنگاه‌ها- شرکت مارگارین طی ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۱ معادل ۷۵ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم یک‌هزار و ۹ ریالی خود را به تحقق رساند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، این شرکت فروش سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۱ را مبلغ چهار هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره ۹ ماهه معادل ۷۳ درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد. پیش‌بینی عملکرد مارگارین برای سال مالی ۹۱ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی ۹۰ به ترتیب فروش ۷۶ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶۱ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۰۹ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال افزایش، هزینه‌های مالی ۲۲ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۱۹ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ را در تاریخ‌های ۱۰ اردیبهشت ماه و ۲۱ خردادماه ۹۱ مبلغ ۱۳۷ ریال و در تاریخ هشتم مردادماه ۹۱ مبلغ ۴۵۹ ریال و در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۱ مبلغ ۷۰۶ ریال و مطابق اطلاعات دریافتی مبلغ یک‌هزار و ۹ ریال اعلام کرده که عمده‌ترین دلایل تعدیل سود هر سهم را افزایش مقدار فروش روغن آزاد، خریدهای روغن از بازارهای بین‌المللی با قیمتی پایین‌‌تر از قیمت‌های داخل و افزایش روغن ساخته‌شده عنوان کرده است.