گروه بنگاه‌ها- دو شرکت تایدواتر خاورمیانه از طرف ایران و شرکت یان تای از طرف چین به منظور خارج‌سازی ۵ فروند کشتی غرق شده در کانال خور موسی قرارداد همکاری مشترک امضا کردند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، به منظور انجام هر‌چه سریع‌تر خارج‌سازی شناورهای غرق شده در خور موسی شرکت تایدوتر خاورمیانه قرارداد همکاری مشترکی با طرف چینی خود امضا کرد که بر اساس آن خارج‌سازی ۵ فروند از این شناورها با همکاری دو طرف انجام خواهد شد.

براساس این گزارش شناورهای جامی۲، ایران حجت، لوئیس وان، ایران رضوان و آنتی گونی از جمله شناورهای بزرگ غرق شده در خور موسی هستند که در زمان جنگ تحمیلی هدف حملات دشمن بعثی قرار گرفتند.

بر اساس قراردادی که در سال ۸۵ به امضای شرکت تایدواتر و سازمان بنادر رسید، قرار بود تعداد ۷ فروند کشتی غرق شده دراین منطقه از عمق آب خارج شود که تا کنون یک فروند شناور خارج سازی شده و کشتی دوم نیز در حال خارج‌سازی است.

تعدیل مثبت سود تایدواتر خاورمیانه

همچنین شرکت تایدواتر خاورمیانه پیش‌بینی سود منتهی به پایان اسفند‌ماه سال جاری خود را افزایش داد.

این شرکت در پی تغییر نرخ تسعیر ارز جهت خدمات thc با نرخ رسمی مرکز مبادلات ارزی از ابتدای دی‌ماه، پیش‌بینی سود سال جاری خود را با ۸/۱۵ درصد افزایش ۸۹۴ ریال اعلام کرد.

براساس این گزارش، تایدواتر خاورمیانه همچنین طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۶۹۰ ریال سود معادل ۷۷ درصد از پیش بینی جدید سود خود را محقق کرده است.

این گزارش حاکی است تایدواتر پیش از این پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند امسال را مبلغ ۷۷۲ ریال اعلام کرده بود.