گروه بورس- ملی صنایع مس ایران در 6ماه نخست امسال با تحقق 813ریال سود به ازای هر سهم خود معادل 65درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «فملی» درآمد هر سهم امسال را با ۵۷۸۹میلیارد و ۶/۶۴۴میلیون ریال سرمایه به
طور خالص مبلغ یک‌هزار و 260ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین فروش ملی مس نیز در نیمه نخست امسال با ۱۳درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به مبلغ ۱۰هزار و ۲۴۹میلیارد و ۱۰۷میلیون ریال رسیده است که معادل ۶۰درصد از بودجه پیش‌بینی شده را برای درآمد حاصل از فروش «فملی» در سال ۸۶ پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد ملی مس برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 3درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 2درصد افزایش، سود عملیاتی 6درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 6درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد معادل ۵۰درصد از سود عملکرد سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
ملی مس طرح کارخانه اسیدسولفوریک را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 620میلیارد ریال در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ 02/605میلیارد ریال و با 95درصد پیشرفت کار برآورد می‌شود و در آبان 86 به بهره‌برداری برسد.
شایان ذکر است شرکت در اطلاعات ارسالی ۲۷تیر ماه برآورد سرمایه‌گذاری طرح را مبلغ ۵۲۰میلیارد ریال اعلام کرده بود.
شرکت درصد پوشش بالای مالیات در عملکرد واقعی 6ماه منتهی به 31/6/86 را ناشی افزایش سهم فروش داخلی نسبت به فروش صادراتی اعلام کرده است.