گروه بورس - شرکت معادن منگنز طرح توسعه چاه شماره دو تراز ۲۹۰متری را در دست اجرا دارد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، شرکت معادن منگنز هزینه‌های انجام‌شده را مبلغ ۱۱میلیارد و ۹۹۰میلیون ریال اعلام کرده است. این طرح با ۳۵درصد پیشرفت کار، در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید. شرکت معادن منگنز ایران در دوره شش ماه منتهی به پایان شهریورماه ۸۶، مبلغ ۳۷میلیارد و ۶۲۱میلیون ریال فروش داشت. فروش پیش‌بینی شده برای این شرکت مبلغ ۷۴میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال طی سال جاری است که ۵۱درصد از این رقم را در دوره مزبور نسبت به بودجه محقق کرد.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت «کمنگنز» مبلغ ۴۸۲ریال سود به ازای هر سهم (معادل ۴۱درصد) طی شش ماه نخست امسال کنار گذاشت.

درآمد هر سهم امسال شرکت معادن منگنز با سرمایه ۲۵میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال مبلغ یک‌هزار و ۱۸۲ریال پیش‌بینی شده است. این شرکت مبلغ ۳ریال روی هر سهم خود گذاشت، به طوری که در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۸۶ درآمد هر سهم خود را مبلغ یک هزار و ۱۷۹ریال اعلام کرده بود.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۸۵میلیون ریال (به ازای هر سهم ۴۵۰ریال) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام و مبلغ ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «کمنگنز» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۹۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.